۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۹۹۵
نماینده مردم تبریز:

نتیجه ایستادگی و مقاومت مردم عقب نشینی غرب از زیاده خواهی خود شد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: ایستادگی و حضور در صحنه ملت ایران مقابل زیاده‌خواهی غرب را عامل عقب‌نشینی غرب از مواضع خود شد و امروز غرب مبهوت منطق ایرانی شده است.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تقدیر از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور اظهار داشت: متن اولیه توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1 که پس از ماه‌ها تلاش و مذاکره صادر شده است، جای بحث و بررسی های فراوان دارد.


وی با بیان این‌که برخی از بخش‌های متن اولیه توافق هسته ای و برنامه اقدام مشترک مبهم بوده و نیازمند ارایه توضیح از سوی دستگاه دیپلماسی کشور است، افزود: اگر امروز مشاهده می کنیم که غرب از توافق با ایران ابراز خرسندی می کند، باید دانست که این امر حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران دستگاه دیپلماسی کشور چه در دولت فعلی و چه دولت قبل است.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ملت ایران مزد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار را گرفتند، گفت: جمع بندی مذاکرات و آماده شدن متن اولیه توافق هسته موفقیت دستگاه دیپلماسی است، که این امر در سایه مقاومت همیشگی ملت ایران در برابر مستکبران حاصل شده است.


سعیدی افزود: کوتاه آمدن دشمن از زیاده خواهی ها و شروط مستکبرانه در جریان مذاکرات، حاکی از این حقیقت است که پافشاری ملت بر حقوق حقه خود دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کرده است، به عبارتی دشمنان از تسلیم شدن ملت ایران در مقابل فشارهای ناجوانمردانه ناامید شده اند.


وی با تأکید بر این‌که شناخته شدن ایران به عنوان یک قدرت بزرگ هسته‌ای کمترین دستاورد این مذاکرات بوده است، تصریح کرد: در این میان نباید از رهبری داهیانه و روشنگرانه ولی فقیه غافل بود، امیدواریم با تداوم حرکت هوشیارانه مردم و مسؤولان در آینده نیز شاهد ناامیدی دشمن از توطئه های خود باشیم.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ایستادگی و حضور در صحنه ملت ایران مقابل زیاده‌خواهی غرب را عامل عقب‌نشینی غرب از مواضع خود دانست و گفت: امروز غرب مبهوت منطق ایرانی شده است./853/ت302/ش

ارسال نظرات