۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۰۳۹

آغاز برنامه‌های سخنرانی و روایتگری در شهر مقدس کربلا

خبرگزاری رسا ـ دور تازه‌ای از برنامه‌های سخنرانی، روایتگری و مداحی در شهر مقدس کربلا آغاز شد.صبح‌ها بعد از برگزاری نماز جماعت در حرم سیدالشهدا (ع) و قرائت زیارت عاشورا، یکی از روحانیون حاضر در بعثه‌ مقام معظم رهبری در باب فلسفه قیام امام حسین (ع) و دلایل اهمیت زیارت آن حضرت، سخنرانی می‌کند و سپس یکی از مداحان به ذکر مصائب اهل البیت (ع) می‌پردازد.
آغاز برنامه‌هاي سخنراني و روايتگري در شهر مقدس كربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، برنامه‌های سخنرانی، روایتگری و مداحی، همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خیمه‌گاه مقدس برپا می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، صبح‌ها بعد از برگزاری نماز جماعت در حرم سیدالشهدا (ع) و قرائت زیارت عاشورا، یکی از روحانیون حاضر در بعثه مقام معظم رهبری در باب فلسفه قیام امام حسین (ع) و دلایل اهمیت زیارت آن حضرت، سخنرانی می‌کند و سپس یکی از مداحان به ذکر مصائب اهل البیت (ع) می‌پردازد.

 

این برنامه که به طور معمول تا طلوع آفتاب به طول می‌انجامد، با حضور زائران ایرانی و فارسی‌زبانان حاضر در شهر مقدس کربلا در جوار ضریح اباعبدالله الحسین (ع) و در کنار «متحف» حرم برپا می‌شود.

 

همچنین برنامه روایتگری و مداحی، همه روزه از ساعت 18 به وقت کربلا در خیمه‌گاه مقدس، واقع در خیابان «مخیّم» برگزار می‌شود که یکی از راویان بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا، برنامه سفر سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) از مدینه منوره به مکه مکرمه و از آنجا به سرزمین عراق و نینوا را روایت می‌کند.

 

این دو برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت ثابت در دو نوبت صبح، بعد از اذان و غروب، قبل از اذان مغرب برگزار خواهد شد./1330/د101/س

ارسال نظرات