۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۷۵۱۶۶
رییس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب:

وابستگی به دنیا مانع تعالی و سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با تاکید بر این که دنیا محوری مانع تعالی و سعادت انسان می شود، گفت: افراد وابسته به دنیا غافل بوده و خود غفلت برای آن ها رنج آور است چون محبوب نیستند و در برابر نعمت هایی چون اسلام ، ولایت و دیگر امور که خدا به آنها ارزانی داشته نیز خجالت می کشند.
وابستگی به دنیا مانع تعالی و سعادت انسان می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مصطفی سلطانی، رییس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، امروز در جمع روزه داران شهر امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که نظام آفرینش براساس محبت استوار شده است، گفت: اگر محبوبان خداوند متعال یعنی انسان های کامل در روی زمین نبودند حیات زمین در هم می پیچید.


وی تصریح کرد: عده ای از شیعیان با تمسک به آن دسته از روایات محبت را عامل نجات دانسته و حب امام علی(ع) بدون عمل را مانع رستگاری می دانند.


حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: محبت ولایت نظری برای رستگاری انسان کافی نبوده و براساس آیات و روایات عمل شرط رسیدن به ولایت است.


رییس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، تصریح کرد: ازجمله راه های جلب محبت خدا این است که انسان وابستگی های دنیایی که مبدا هم وغم بوده را کنار بگذارد و به لقاءالله برسد و این کار با شناخت خدا ، توجه به او و اعراض از دنیا محقق می شود.


وی با اشاره به اینکه فتح باب گرایش به معروف دوری از منکرات است، خاطرنشان کرد: زمینه های منکر در محبت خدا وجود ندارد به گونه ای که گویا ریشه های آن خشکیده  شده است.


 حجت الاسلام سلطانی افزود: کارخیر و معروف به سبب وجود کلمه تقوا از او صادر می شود و کار خیر را مهم بشماریم حتی اگر بسیار کوچک باشد که شاید یک کار ناچیزی سبب بهشتی شدن ما شود.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که دنیا محوری مانع تعالی و سعادت انسان می شود، گفت: افراد وابسته به دنیا غافل بوده و خود غفلت برای آن ها رنج آور است چون محبوب نیستند و در برابر نعمت هایی چون اسلام ، ولایت و دیگر امور که خدا به آنها ارزانی داشته نیز خجالت می کشند.


رییس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، بیان داشت: امام علی(ع)  وابستگی به دنیا را عامل دلهره و ناشی از آرامش روانی مومن می داند و راه برون رفت این است که انسان به ذکرالله مشغول شده و به نحوی شایسته در این امر نورانی قدم بردارد.


وی با اشاره به این که آب صاف و گوارا زود جذب بدن انسان می شود، بیان داشت: قلب پاک و زلال معارف را به راحتی جذب خود می کند که باید در این راستا به نحوی شایسته گام برداریم.


حجت الاسلام سلطانی با تاکید بر این که نقش عالم پرده برداری از این حقیقت است، تصریح کرد: عالم مخترع علم نیست بلکه کاشف علم بوده و خالق علم خداوند حق است که علوم از خداوند متعال صادر می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات