۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۷۵۱۸۱
امام جمعه اهر:

اعتماد به آمریکای با سابقه سیاه دشوار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده، گفت: در حال حاضر نیز بی اعتمادی به آمریکا در میان ملت ما وجود دارد و تا زمانی که آمریکا نتواند اعتماد ایران را جلب کند این بی اعتمادی جاری است، چگونه با یک سابقه سیاه آمریکا، به ویژه در جریان مذکرات می توان به راحتی به آمریکا اعتماد کرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: بحث استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار ربطی به مذاکرات نداشته بنابرابن بعد از توافق نیز این مبارزه ادامه دارد، این مبارزه یک مبارزه هویتی و مبنایی است و ریشه در اعتقاد ما دارد.

 

وی بیان کرد: مذاکرات موردی و تنها در مسأله هسته ای بوده است، بنابراین مخالفت با خوی استکباری ربطی به مذاکرات نداشته بلکه مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچ گاه متوقف نخواهد شد و تعطیل بردار نیست.

 

امام جمعه اهر تعارض با استکبار را جزء مبانی اساسی انقلاب دانست و ادامه داد: این یک مبنای قرآنی است و ریشه در دین مبین اسلام دارد، ازاین رو لازم به توجه است که مبارزه با استکبار و مصداق اتم آن آمریکا حتی بعد از مذاکرات نیز جاری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده بعد از مذاکرات سخت و رحمات فراوان توانستند به یک جمع بندی برسند، مذکرات با مستکبران جهانی با حفظ خطوط قرمز نظام امری بسیار دشوار است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه افزود: سابقه سیاه آمریکا اعتماد به آن را بسیار سخت می کند، بنابراین متوجه باشیم در صورت تصویب مذاکرات در داخل، یک تضمین اجرایی شدن برای مذاکرات باشد، چرا که آمریکا غیر قابل اعتماد است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بی اعتمادی به آمریکا در میان ملت ما وجود دارد و تا زمانی که آمریکا نتواند اعتماد ایران را جلب کند این بی اعتمادی جاری است، چگونه با یک سابقه سیاه آمریکا، به ویژه در جریان مذکرات می توان به راحتی به آمریکا اعتماد کرد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات