۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۷۵۷۹۴
عصر امروز در تهران؛

بیستمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بیستمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) در مجموعه فرهنگی ورزشی 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین استان تهران افتتاح شد.
موسوي نسب بيستمين دوره آموزش مباني انديشه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صادق موسوی نسبت، معاون آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) عصر امروز در افتتاحیه بیستمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) که در مجموعه فرهنگی ورزشی 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام عید سعید فطر و مصادف شدن بیستمین دوره آموزشی طرح ولایت با عید سعید فطر گفت: کوچک‌ترین خدمت در بسیج برای ما ماندگاری بسیار طولانی دارد.

 

وی افزود: این طرح که به دست شخصیتی  اسلام‌شناس، فلیسوف، متکلم و اخلاقی بنیان‌گذاری شده است با تمام طرح‌هایی که اهل اطلاع از آن خبر دارند متفاوت است.

 

معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: تمام جوامع بشری برای تربیت نسل آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنند؛ تربیت نسل آینده وظیفه همه افراد جامعه است در این رابطه باید دید بر چه متمرکز شد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب اظهار داشت: در طول تاریخ سبک‌های تربیتی متفاوت تجربه شده و حتی در منابع علمی دانشگاه‌ها نیز مدون و در جوامع اسلامی هم به تفاوت و تناوب تجربه شده است.

 

وی افزود: برخی بر معارف بینش‌های فرد متربی، برخی به رابطه عاطفی با متربی و برخی به عمل فرد متربی تأکید می‌کنند، این اختلاف سبک و رویکرد در جوامع اسلامی نیز تجربه شده است.

 

معاون آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به طرح سبک تربیتی جامعه اسلامی در محضر آیت‌الله مصباح یزدی، بیان داشت: سبک تربیتی اسلامی مانند انسان که موجودی پیچیده و همه جانبه است باید جامع باشد بخشی از وجود او بینش، بخشی عواطف و بخشی توانمندی‌های عملی باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی نسب گفت: سبک تربیتی اسلام در قرآن، سیره اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) نیز بر اساس کسب معارف، محبت و عمل بود، جامع بودن سبک تربیتی اصل است برای اینکه نسل آینده را در این مسیر حرکت دهیم به همین دلیل باید بدانیم از کجا آغاز کرده و محوری‌ترین بخش آن کدام است.

 

وی افزود: نقطه آغاز حرکت بینش‌های انسان است، وقتی شخص بینش درست داشته باشد متناسب با آن علاقه‌مند شده و حرکت می‌کند، تربیت از آگاهی شروع به جنبه عاطفی رسیده و در جنبه عمل خود را نشان می‌دهد.

 

معاون آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: ایمان بخشی در قلب، بخشی در نظام و بخشی در عمل است اگر ایمان بود باید عمل هم باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی نسب تصریح کرد: اگر بخواهیم بر این اساس جمعی یا نسل‌هایی را تربیت کنیم که همه جانبه باشند به نظر می‌رسد با توجه به معارف، تبین مفسران و تجارب آنها نباید از هیچ یک از ابعاد وجودی انسان غافل باشیم.

 

وی گفت: سبک کار ما در طرح ولایت بر اساس روش تربیتی آیت‌الله بهجت است، محور تربیت ایشان در تربیت و کلاس بر اساس کتاب الهی قرآن بود در طرح ولایت 20 دوره کتاب‌ها تحت اشراف آیت‌الله مصباح یزدی، رییس موسسه امام خمینی(ره) و حمایت‌های مقام معظم رهبری مکرر بازبینی شده و مورد تجدید نظر قرار گرفته است./807/پ202/ح

ارسال نظرات