۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۲۹۳
معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد؛

نماز جمعه ظرفیتی مناسب برای تحقق شعار سال

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور گفت: همدلی و همزبانی حرکت بسیار مهمی است که باید میان ملت و دولت اتفاق بیفتد و یکی از بهترین ظرفیت های عملیاتی شدن شعار سال استفاده از تریبون نماز جمعه است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره تأثیر نماز جمعه بر پویایی جامعه گفت: نماز جمعه سنگر بسیار مستحکمی برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و هماهنگ کردن مسائل معنوی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: با توجه به حضور اقشار مختلف و مخاطبین متنوع این مجموعه افزون بر بالا بردن اطلاعات سیاسی و هماهنگ کردن حرکت امت حزب الله، فریاد بلندی علیه استکبار جهانی است.

 

حجت‌الاسلام فرحانی ادامه داد: تدبیر نورانی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در تقویت این جایگاه و همچنین گسترش کمی و کیفی خطبه های نماز جمعه از سوی آیت الله موسوی جزایری جایگاه این مجموعه را به ویژه در خوزستان ارتقا داده است.

 

وی تصریح کرد: لازم است که همه فرهیختگان با شناخت دقیق تر این جایگاه در تقویت و تحکیم آن تلاش کنند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به تلاش ها آیت الله موسوی جزایری برای گسترش برپایی نماز جمعه در سراسر استان گفت: اقدام شایسته ای که آیت الله موسوی جزایری با هدف برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف کلانشهر اهواز و استان داشتند آثار و تأثیرات این حرکت به فضای اهواز و استان رنگ و بوی تازه ای بخشیده است.

 

حجت‌الاسلام فرحانی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه ظرفیتی مناسب برای تحقق شعار سال است اظهار داشت: همدلی و همزبانی حرکت بسیار مهمی است که باید میان ملت و دولت اتفاق بیافتد و با عنایت به جایگاه نماز جمعه در ایجاد همدلی امت حزب الله یکی از بهترین ظرفیت های عملیاتی شدن شعار سال استفاده از تریبون نماز جمعه است.

 

وی درباره ائمه جمعه خوزستان بیان داشت: ائمه جمعه خوزستان از شخصیت های فرهیخته و علمی مجموعه های حوزوی و معمولا جزء برجستگان فکری و سیاسی منطقه هستند؛ ائمه جمعه می توانند با دعوت از سایر نخبگان، محور های خود را برای عملیاتی کردن برنامه ها تقویت کنند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در پایان تصریح کرد: ما اگر جایگاه نماز جمعه را نمی داشتیم شاید بسیاری از مسائل و حساسیت های کلان ملی ما در سطح کشور اینگونه رقم نمی خورد./9453/ت302/ب4

ارسال نظرات