۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۶۳۲۹
آیت الله خاتمی:

برنامه های دهه کرامت به نحو شایسته معرفی نمی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی در جمع فعالان قرآنی حرم مطهر رضوی گفت: آستان قدس رضوی اهتمام ویژه ای به فعالیت فعالیت های فرهنگی داشته است امیدوارم در ایام دهه کرامت شبکه های سراسری سیما به پخش برنامه های این ایام بپردازند زیرا این فعالیت ها آن گونه که باید معرفی نمی شود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت مشهد در اختتامیه مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی ویژه ماه مبارک رمضان که در سالن مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این که تمام قرآن ذکر است، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد: مجالس یاد خدا از بوستان های بهشتی اند که در این نقطه از بهشت مشاهده می شود.


وی با بیان این که آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی همواره اهتمام ویژه ای به فعالیت های فرهنگی داشته اند، ابراز کرد: خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه ها و فعالیت های قرآنی بی شماری در حرم مطهر رضوی برگزار شد که بسیار دلگرم کننده است و آستان قدس رضوی در عرصه های مختلف خدماتی را ارائه داده که در نوع خود بی نظیر است.


آیت الله خاتمی گفت: آستان قدس رضوی تمام ایام سال به صورت منظم و برنامه ریزی شده برای تمام اقشار زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) برنامه ها و فعالیت های متنوعی چون سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به شبهات و حلقه های معارف ارائه می کند.


سیاست اسلام در خدمت فرهنگ بود
وی با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) بیش از هر صبغه ای، صبغه فرهنگی داشته است، افزود: تمام اتفاقات سیاسی و اقتصادی در خدمت این بعثت فرهنگی بوده است.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فراگیر شدن گفتمان الهی یکی از اهداف انبیا و اولیای خدا بوده است و انقلاب بزرگ اسلامی نیز در این راستا شکل گرفته و افتخار انقلاب هم همین است که در راستای این اهداف قدم بر می دارد؛ زیرا جان انقلاب این است که اسلام و قرآن کریم را به صحنه بیاورد.


شمار روز افزون قاریان ایرانی
آیت الله خاتمی با اشاره به شمار روز افزون قاریان ایرانی و فعالیت های گسترده ای که در عرصه قرآن انجام می شود، بیان کرد: امروز قاریان ایرانی، به قدری دلنشین و با صفا قرآن را تلاوت می کنند که روح انسان را به ملکوت می برند و در عرصه زیباخوانی نیز در جهان حرف اول را می زنند.


عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: ما باید به قرآن بیشتر بها دهیم، همان طور که بعد از مسابقات ورزشی از افتخار آفرینان استقبال گرمی صورت می گیرد و مورد تشویق و تحسین مردم قرار می گیرند، باید از قاریان کشورمان نیز که در عرصه های جهانی مقام کسب کرده و افتخار آفریده اند، تقدیر و تشکر به عمل بیاید و به این مهم بیشتر توجه شود.


امام جمعه موقت تهران افزود: ما باید از تلاوت، ترتیل، زیباخوانی، تفسیر و تجوید قرآن پا را فراتر گذاشته و به تبیین عمیق مفاهیم قرآنی توجه بیشتری کنیم، زیرا کار فرهنگی گسترده، کار قرآنی و تبیین معارف قرآنی است.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قرآن باران رحمت است که در ماه مبارک رمضان با این جلسات قرآنی بر جان های مستعد می بارد. ما مدیون قرآنیم و قرآن مجید کتاب انقلاب ماست.


دهه کرامت
وی با بیان این که آستان قدس رضوی قطب فرهنگی جهان اسلام است، تصریح کرد: امیدوارم در ایام دهه کرامت شبکه های مختلف سراسری سیما به پخش برنامه های این ایام بپردازند و امام رضا(ع) و برنامه های بسیار گسترده آستان مقدس رضوی در این ایام مبارک را به تمام دنیا معرفی کنند زیرا آن گونه که باید معرفی نمی شود.


یاد آور می شود مراسم اختتامیه ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان 31 تیرماه جاری در سالن مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد./1308/102/ج

ارسال نظرات