۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۴۵۱
عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده:

چهره تشیع ناب باید به جهانیان شناسانده شود

خبرگزاری رسا - عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده، با اشاره به رشد سلفی گری در جهان اسلام گفت: چهره ناب تشیع باید از راه ورود گردشگران خارجی به شهرهای ایران شناسانده شود.
چهره تشیع ناب باید به جهانیان شناسانده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی کمیلی، مدیر فرهنگسرای زیارت، پیش از ظهر امروز در نخستین اردوی آموزشی جهان اسلام، مشهد جهانی تشکل های جهانی، که در اردوگاه دشت بهشت برگزار شد با اشاره به  دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسطین، گفت: مهمترین مسئله حقوق بشر در جهان و از نگاه رهبرکبیر انقلاب مسئله فلسطین است.

 

وی با بیان این که در عرصه بین اللملی دارای ظرفیت های بالایی هستیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همه پیروزمندی ها را در بدنه مردم داشته است ما فعالان اجتماعی باید با برقرار کردن موج اجتماعی پیام صلح و امنیت غذایی را به مردم جهان برسانیم که این امر بازتاب رسانه ای گسترده ای داشت.

 

کمیلی، به فعالیت های شورای مرکزی اتحادیه بین اللملی امت واحده اشاره و اظهار کرد: کاروان آسیایی حصر غزه را تشکیل داده و با کشورهای مختلف از جمله هند، پاکسنان و غیره تعامل داشته ایم و با هدف رساندن پیام به مردم تشکیل شد و بدون هیچ حمایتی از طرف مسؤولان بستر خوبی را برای نهادهای بین اللملی فراهم کرد.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده،  تشکیل کاروان جهانی الی بیت المقدس را از جمله برنامه های این انجمن عنوان و تصریح کرد: این کاروان تشکل کاملا مردمی بود که با حرکت های کوچک تبدیل به حرکت جهانی شد و بازتاب گستره در سطح جهانی در حمایت از بیت المقدس داشت. اما با توجه به وضعیت منطقه امکان ادامه آن وجود نداشت.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اگر بخواهیم انقلاب جهانی داشته باشیم باید بتوانیم با مسلمانان جهان گفتگو داشته باشیم»، گفت: با توجه به این رهنمود رهبر معظم انقلاب توجه به بحث وحدت مطرح می شود و باید به آن توجه شود.

 

کمیلی افزود: ما هنوز در ساده ترین مقوله وحدت مشکل داشته و جریان سنتی وحدت در ما نفوذ داشته است که آن با دیدگاه بنیانگذار انقلاب منافات دارد.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: امروز تشکل های مردمی فراوانی در ایران در حال فعالیت هستند که با هزینه های زیادی ایجاد می شوند اما هیچ کارایی و فعالیتی ندارند و گاهی عملکردی بدتر از سازمان ها و ارگان های دولتی دارند.

 

کمیلی ادامه داد: ما باید با مسلمانان از طریق انقلاب جهانی به گفتگو بنشینیم و بدنه حزب الله که از تفکر امام نشأت گرفته است را تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که اسلام دینی است که امام علی(ع) عین عدالت را در آن برپا کرد و با دشمنان جنگید گفت: ما باید این دغدغه ولایت که مهمترین امر در جهت برائت و استکبار ستیزی است را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم تا خطری دین مان را تهدید نکند.

 

کمیلی بهترین راه گفتمان سازی در جهان اسلام را ارتباط با نخبگان دانست و افزود: ما باید با بهره گیری از ابزار گفتمان با فضای ذهنی مخاطبان نزدیکتر شویم.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده با اشاره به رشد سلفی گری در جهان اسلام گفت: چهره ناب تشیع را باید از راه ورود گردشگران خارجی به شهرهای ایران شناسانده شود.

 

وی، تصریح کرد: تشکل های زیادی در کشورهای مسلمان منطقه هستند که می خواهند با ما ارتباط برقرار کنند و این فرصتی برای صدور انقلاب به سایر کشورها است.

 

کمیلی، خاطرنشان کرد: باید از تفکر نفتی خارج شویم و اعتماد سازی به مردم را تقویت کند./1310/پ201/ی

ارسال نظرات