۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۷۶۶۲۹
نماینده مردم شبستر:

توضیحات ظریف مفید بود اما ابهامات هنوز باقی است/ مجلس خود را مکلف به صیانت از منافع و مصالح نظام می داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شبستری در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مجلس با حفظ استقلال در بررسی جمع‌بندی مذاکرات‌ هسته‌ای اقدام خواهد کرد، گفت: مجلس خود را مکلف به صیانت از منافع و مصالح نظام می داند.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي با حضور وزير امور خارجه علي عليلو نماينده مردم شبستر


علی علیلو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مواضع مجلس شورای اسلامی در قبال جمع‌بندی مذاکرات‌ هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: مجلس بر اساس قانون اساسی بایستی تمامی توافق‌نامه و موافق‌نامه‌هایی که یک طرف آن ایران اسلامی است؛ را بررسی، تصویب و یا رد کند.


وی با بیان این‌که توضیحات اخیر وزیر امور خارجه در صحن مجلس مفید بود اما هنوز برخی ابهامات درخصوص برخی بندهای جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ مجلس با حفظ استقلال در بررسی جمع‌بندی مذاکرات‌ هسته‌ای اقدام خواهد کرد، به عبارت دیگر مجلس خود را مکلف به صیانت از منافع و مصالح نظام می داند.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس روند بررسی متن اولیه توافق هسته ای را در چارچوب قانون عنوان کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که بررسی متن اولیه توافق وظیفه مجلس است؛ نه یک ارفاق به نمایندگان، چراکه توافق متعلق به ملت است و نباید به نفع یک جریان خاص مصادره شود.


علیلو با اشاره به این‌که عده‌ای تلاش دارند این توافق هسته‌ای را مصادره به مطلوب برخی احزاب و جریان‌های سیاسی بکنند، گفت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همدلی و همزبانی میان دولت و ملت تأکید دارند، عده‌ای مغرض در داخل و خارج از کشور درصدد القای فضای دو قطبی در کشور نسبت به این توافق هستند.


وی با بیان این‌که دولت و مجلس در عین حفظ استقلال هر دو به دنبال حفظ منافع و مصالح نظام و انقلاب هستند، تصریح کرد: آن عده که به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند، هدفی جز بهره برداری سیاسی ندارند، البته همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ انتقاد چیز خوبی است، به شرطی که منصفانه و با ارایه راهکار و پیشنهاد همراه باشد.


نماینده مردم شبستر در مجلس با تأکید بر این‌که تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای با هدف بررسی دقیق و کارشناسی متن اولیه جمع‌بندی مذاکرات بوده است، گفت: در این کمیسیون ویژه مقرر شده تمامی بندهای نگارش شده به صورت فنی، حقوقی و اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.


علیلو در ادامه با بیان این‌که فشارهای سیاسی برخی جریان ها هیچ تأثیری در تصویب یا رد توافق هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس نخواهد داشت، گفت: مجلس موظف است که به بررسی متن اولیه توافق پرداخته و آن را تایید یا رد کند. منافع ملی و خطوط قرمز اعلام شده مهم‌ترین ملاک ارزیابی و تصمیم گیری وکلای ملت در این موضوع است./935/ت302/ج

ارسال نظرات