۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۲۷۶۷۷۷
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

دولت با صداقت خود، با مردم همدل و همزبان شود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با تأکید بر این که اگر کسی برای ارزش های مردم ارزش قائل نباشد، مردم از او دلسرد می شوند، گفت: دولت باید با صداقت خود، با مردم همدل و همزبان شود.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

حجت‌الاسلام سید یاسر مهدی‌زاده، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انتخاب شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به واسطه شناخت ایشان از ماهیت دولت است، گفت: این انتخاب یک کرامت رهبری محسوب می شود، چرا که ایشان احتمال می داد که رویکرد دولت می تواند موجب بحران شود و اختلافاتی را بین مردم و دولت ایجاد کند.

 

وی افزود: ملت همیشه وجود دارد و این دولت ها هستند که باید با ملت هماهنگ شوند و رهبر معظم انقلاب همواره به ملت ایران خوشبین بوده، چرا که مردم ایران در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب نشان دادند که مردمی وفادار و منطقی هستند.

 

حجت الاسلام مهدی‌زاده با اشاره به این که کشور ایران از مشکلات خشکسالی، فشار درونی و اختلاف بین احزاب و مهم‌تر از همه مشکلات اقتصادی و فشار دشمن رنج می‌برد، گفت: فشار خارجی می‌تواند بین دولت و ملت شکاف ایجاد کند، از این رو در این بین دولت باید با صداقت خود، با مردم همدل و همزبان شود.

 

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با تأکید بر این که دولت در بحث مذاکرات هسته ای، با مردم صادق نبوده است، گفت: عدم صداقت و خود را بالاتر از مردم دانستن، اقدامی درست در راستای همدلی بین دولت و ملت نیست، چرا که این رفتار موجب دلسردی مردم می شود.

 

مشکلات مردم باید محور قرار گیرد، نه شعارهای دولت

به گفته وی، دولت باید در راستای حل مشکلات مردم اهتمام ورزد، از این رو مردم باید محور قرار گیرند نه شعارهای دولت، چرا که بعضا دیده می شود موضوعاتی برای دولت حائز اهمیت است که برای مردم مهم نیست.

 

وی با اشاره به این که حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد، گفت: اگر مشکلات مردم حل نشود، شعارهای سیاسی و اصلاحات دولت در زمینه های دیگر، نمی تواند تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام مهدی‌زاده با سفارش به ارزش نهادن به ارزش های ملت، گفت: ملت دین و رهبری را دوست دارند و بدنه اصلی مردم ایران ارزش‌گرا هستند، از این رو اگر کسی برای ارزش های آنها ارزش قائل نباشد، مردم از او دلسرد می شوند.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی قدرت اصلی را متعلق به بدنه مردم دانست و گفت: یکی از ارکان ایجاد اعتماد متقابل بین دولت و ملت، اطاعات از رهبری است، چرا که رهبری حدود 30 سال است که با دشمن درگیر است و بهتر از دیگران به مسائل آشنایی دارند.

 

وی با اشاره به این که رهبری به مسائل دید ساده ای ندارد و از خبرگان و صاحب‌نظران مشاوره می گیرد، گفت: نظر رهبر معظم انقلاب، نظر یک شخص نیست، بلکه یک نظر پخته و نظر شاخص یک حکومت و تشیع است، از این رو نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی  یادآور شد: رهبری فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم و دیده شد که خوشبینی اصلاح‌طلب ها و غرب‌گراهای داخلی اشتباه است و دشمن به دنبال دستیابی به منافع خود است، چرا که آنها مظهر نفس و شیطان هستند و به هیچکس رحم نمی‌کنند و به غیر از پول، هیچکس را نمی‌شناسند.

 

حجت‌الاسلام مهدی‌زاده خوشبینی به دشمن را سادگی و حماقت دانست و گفت: اگر دولت با صداقت رفتار کند، مردم نیز با دولت همراهی خواهند کرد و امروز شاهد تحمل دولت از سوی مردم هستیم که این امر به دلیل توصیه های رهبر معظم انقلاب است.

 

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با سفارش به اعتماد و بصیرت داشتن مردم نسبت به دولت، گفت: بصیرت سیاسی مردم الزامی است تا در مواقع لازم به مسؤولان هشدار لازم را بدهند./1307/ت302/ح

ارسال نظرات