۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۸۳۱
امام جمعه محمودآباد:

نماز جمعه تجلی وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد گفت: نماز جمعه یکی از یادگاری های با ارزش امام امت برای حفظ وحدت جامعه اسلامی و ارتقای سطح معرفت اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم است.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با اشاره به سالروز نخستین اقامه نمازجمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی، گفت: تشکیل حکومت اسلامی در بدو امر برای احیای اصول و پایه های فراموش شده اسلام بوده است.


وی تصریح کرد: در همین راستا امام خمینی(ره) با درک واقعی از ضرورت های جامعه و براساس فتوای مشهور مراجع شیعه دستور تشکیل و اقامه نماز جمعه را صادر کردند.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این فرمان الهی از آغاز تا مقطع فعلی برای حفظ و استمرار انقلاب اسلامی و دفاع از کیان دین و کشور ماندگارترین آثار را داشته و زمینه ساز خیر و برکات بوده است که این امر استمرار دارد.


امام جمعه محمودآباد ادامه داد: نماز جمعه به طور قطع و یقین یک فریضه و نماز عادی نبوده بلکه در نماز جمعه است که ملت براساس ضربان نظام و ولایت جهت گیری خود را تنظیم وضمن آگاهی به مسائل روز در جریان مسائل مهم داخلی و بین المللی قرار می گیرد.


حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: نقش نمازجمعه در بسیج افکار عمومی ماندگارترین و کاراترین نقش ها را در خنثی سازی توطئه ها و تضمین مسیر صحیح انقلاب ایفا می کند که باید به آن توجه داشته باشیم.


وی با گرامی داشت یاد وخاطره مرحوم آیت الله طالقانی که در چنین ایامی اقامه نخستین نماز جمعه را عهده دار شد و یاد و خاطره فقیه مجاهد و پارسا آیت الله میرزا علی مشکینی رییس مجلس خبرگان و امام جمعه قم، گفت: نماز جمعه یکی از یادگاری های با ارزش امام امت برای حفظ وحدت جامعه اسلامی و ارتقای سطح معرفت اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم است.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این سنت پایدار و فراموش شده اسلام امروز به یک نهاد اثرگذار در کشور تبدیل شد که هرچه بر عمر آن می گذرد بر بالندگی اش افزوده می شود.


امام جمعه محمودآباد افزود: نقش امام جمعه به عنوان محور نماز جمعه قطعا نقش متقابل و در تعامل با یکدیگر بوده و با تلفیق این نقش ها است که امروز نماز جمعه نقش آفرینی هدایت جامعه به سمت خوبی ها و ممانعت از انحرافات و در یک کلام هدایت امور به صلاح و سداد در کلیه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجرایی است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات