۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۷۶۸۴۵
استاندار خوزستان مطرح کرد؛

نماز جمعه؛ رهایی انسان از دوراهی حق و باطل

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان پیدایش و رشد اندیشه‌های نوین اسلامی در چارچوب مبانی و اصول مستحکم قرآن و ائمه اطهار(ع) را از ویژگی‌های نمازهای جمعه عنوان کرد و گفت: نماز جمعه بیش از هر چیز سبب رهایی انسان از خمودگی و شکاکیت میان حق و باطل می‌شود.
عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان

 

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأثیرپذیری جامعه از رهنمودهای نماز جمعه گفت: به یقین موضوعی که می تواند یک جامعه را به رشد و بالندگی برساند فعالیت در همه عرصه های روح بخش زندگی است؛ همانگونه که یأس و نا امیدی سبب بروز مشکلات بسیاری در جامعه شده و پویایی و نشاط را از تب و تاب جامعه می اندازد، در مقابل، جهت دهی به سوی زندگی سالم می تواند سرزندگی و شادکامی قانونمند را به جامعه تزریق کند.

 

استاندار خوزستان افزود: بدون تردید این پویایی و به نتیجه رساندن احساسات پاک انسانی در جامعه می تواند نفاق و دو دستگی های اجتماعی نشأت گرفته از موضوعات گوناگون را به وحدت میان همه افراد جامعه تبدیل کرده و ملت مسلمان را به یک ید واحده شبیه کند.

 

وی با بیان این که از دیگر عوامل پویایی، دوری از سیاه‌نمایی ها در جامعه و القای ناامیدی است، ادامه داد: اگر جامعه ما بتواند با نگاهی به آینده مشکلات امروز را که از جهات گوناگون به ملت ایران فشار آورده، تحمل کند و با امید بیش از پیش به آینده پیش رو بنگرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در خوزستان به اهمیت نماز جمعه در پویایی یک جامعه اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید اسلام دین جامعه و برای جامعه است؛ دینی که همه توان خود را گذاشته تا انسان را از فرش زمینی به عرش الهی برساند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: حال باید ببینیم که چگونه یک انسان رهرو می تواند از رهنمودهای دین مبینی چون اسلام آگاه شود؛ نماز جمعه همچون چراغی نورانی راه را می تواند به فرد فرد جامعه نشان داده و راه درست زیستن را به او نشان دهد.

 

مقتدایی درباره مرتبه و مقام ائمه جمعه اظهار داشت: بی تردید نماز جمعه جلوه‌گاه حقانیت اسلام در نشان دادن راه و برگرفتن ره توشه بوده و از این تریبون است که می توان با بصیرتی مثال زدنی به روشنگری‌ها برای پویایی جامعه اسلامی اقدام کرد؛ اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم می‌بینم که این پویایی مردم انقلابی ایران اسلامی همواره از پای منبرها به ویژه نمازهای جمعه شکل می‌گرفته است.

 

وی افزود: پیدایش و رشد اندیشه های نوین اسلامی در چارچوب مبانی و اصول مستحکم قرآن و ائمه اطهار(ع) یکی دیگر از ویژگی های نمازهای جمعه بوده است که بیش از هر چیز سبب رهایی انسان امروزی از خمودگی و شکاکیت میان حق راستین و باطلی است که بوی غرب زدگی می دهد.

 

استاندار خوزستان با تقدیر از گذشتگان و مجاهدان راه حق عنوان کرد: اگر نگاه ما به پیش از انقلاب، نگاهی طولانی مدت باشد هزار و چند سال، ایران در دست حکام و شاهان زورگو و ظالم دست به دست می چرخید. اما اگر به نفس های پایانی رژیم پهلوی نگاهی بیاندازیم در می یابیم که هر چند فساد و فحشا به شکل علنی و عادی در جامعه آن زمان رواج داشته اما در همان حال اشخاصی بودند که برای شنیدن سخنان امام(ره) خطر می کردند و حتی جانشان را در این راه می دادند. هر جا که حقی باشد حقجویانی نیز وجود دارد.

 

وی از نقش پر رنگ نمازهای جمعه در برابر ظلم های صورت گرفته به ملت ایران گفت و افزود: بی‌تردید چیزی که جامعه اسلامی ایران را به شکل وحدت گونه در برابر رژیم منحوس پهلوی قرار داد همین شادابی، نشاط و پویایی به حقی بود که از پای نمازهای جمعه شکل می گرفت. 8 سال دفاع مقدس نیز مرهون اندیشه هایی بود که از سخنرانی های ائمه جمعه نشأت می گرفت؛ البته این موضوع به آن معنا نیست که جامعه امروزی از پویایی کمتری نسبت به گذشته برخوردار است.

 

مقتدایی در پایان آینده ایران اسلامی را روشن دانسته و اظهار داشت: جامعه اسلامی ایران، همراه با جوانان مؤمن و مخلصش در هر عرصه‌ای، از علم و دانش گرفته تا سیاست و اقتصاد، گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب و به پیروی آن ائمه جمعه هستند. تبلور پویایی جامعه اسلامی امروزی ما در وحدت تفکر و اعتقاد مردم ما است که از هر جهت، چه در فناوری، چه در انتخابات و راهپیمایی ها و چه در بزنگاه های خطیر و مهم این روزها ظهور و بروز می کند./9453/ت303/ی

ارسال نظرات