۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۹۶۵
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

نماز جمعه مانور اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که نماز جمعه مانور اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: دنیا هر هفته تریبون های نماز جمعه کشورمان را رصد می‌کند و این نشان دهنده اثرگذاری این پایگاه عبادی سیاسی است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در اعضای ستاد نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به اثربخشی نماز جمعه، گفت: نماز جمعه در حوزه‌های مختلف می‌تواند به عنوان یک پشتوانه باشد و مظهر اراده سیاسی و عزم ملی مردم است.

 

وی تصریح کرد: نماز جمعه، نماز دولتی نیست بلکه یک نماز حاکمیتی است و مقابله با دشمنان و پشتیانی از دولت نیز به برکت نماز جمعه امکان پذیر است.

 

امام جمعه فریدونکنار افزود: نماز جمعه در کنار صدا و سیما یک تریبون مؤثر برای ارتقای سیاسی مردم است و می‌توان از این طریق با تهاجم فرهنگی مقابله کرد.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این که نماز جمعه وحدت بخش و دشمن‌شکن است، اذعان داشت: در دیگر کشورهای اسلامی هم نماز جمعه برگزار می‌شود و شاید تعداد شرکت کننده‌هایش بیشتر باشد؛ اما دشمن از نماز جمعه‌ای که اثرگذار باشد می‌ترسد.

 

وی با تاکید بر این که نماز جمعه مانور اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: تریبون نماز جمعه کشورمان را دنیا هر هفته رصد می‌کند و در همه حوزه‌ها حمایت از طریق ائمه جمعه و از سنگرنماز جمعه اتفاق می‌افتد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور وحدت آفرین و دشمن شکن مردم در صفوف نماز جمعه را مهم ترین رمز موفقیت مردم در 36 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه سنگر دفاع از اسلام و آرمان ها و ارزش های انقلابی است.

 

وی با بیان این که روحانیت و علمای دین باید جایگاه ارزشمند خود را در جامعه حفظ کنند، خاطرنشان کرد: مردم اگر با شأن و جایگاه علمای دین آشنا شوند به طور قطع به سوی آنها گرایش پیدا می کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیاز جامعه ما به هدایت و راهنمایی حقایق دینی است، اظهار داشت: مهم ترین و بزرگترین نیاز مردم جامعه ما در شرایط کنونی رفع حوائج مادی و معنوی است.

 

نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران  با اشاره به اینکه اولین ثمره حکومت صالحان اقامه نماز، امربه معروف ونهی از منکر است، اذعان داشت: نماز جمعه تبلیغ چهره به چهره و یک امر محوری است واقامه نماز به قدرت نیاز دارد.

 

حجت الاسلام جلالی نماز جمعه را یک رسانه حقیقی و حقوقی دانست و گفت: نماز جمعه هم به اندازه رسانه‌های مجازی، تلویزیون و رادیو اثرگذار است، چرا که تعامل و ارتباط بیشتر است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات