۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۷۱۶۲
در برنامه آفتاب شرقی مطرح شد؛

معنای صداقت در زندگی زناشویی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تصور بیان تمام اسرار زندگی از سوی دختر و پسری که با هم ازدواج می‌کنند اشتباه است، گفت: این خواسته و سؤال اشتباه است و صداقت در زندگی زناشویی به معنای بیان تمام اسرار زندگی گذشته نیست.
حجت الاسلام عليرضا مستشاري

 گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا مستشاری، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به این‌که تصور بعضی از افراد این است که وقتی دختر و پسری با هم ازدواج می‌کنند باید تمام اسرار زندگی خود را برای هم بیان کنند، گفت: این خواسته و سؤال اشتباه است و صداقت در زندگی زناشویی به معنای بیان تمام اسرار زندگی گذشته نیست.

 

وی افزود: صداقت در زندگی مشترک به این معناست که دختر و پسر همین که وارد زندگی زناشویی شدند و پیمان بستند باید به عهد خود وفادار باشند و با همسر خود در نهایت صداقت رفتار کنند نه این‌که تمام گذشته و دوران مجردی خود را از سیر تا پیاز برای همسر خود بیان کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که گفتن تمام خاطرات دوران تجرد و بیان عشق‌های نافرجام دوران مجردی توسط دختر و پسر موجب حساسیت و آزار طرف مقابل می شود، تصریح کرد: در بیشتر مواقع بیان خاطرات عشق‌های نافرجام موجب افزایش حس بی اعتمادی زن به شوهر و بر عکس شوهر به زن شود.

 

حجت الاسلام مستشاری اظهار کرد: زوج های جوان باید بدانند که کنجکاوی در زندگی دوران تجرد همسرشان کاری بسیار اشتباه بوده و عواقب بسیار ناپسندی را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به این‌که در اسلام زن و شوهر به صداقت در زندگی توصیه شده اند، افزود: پنهان کاری در زندگی مشترک زمینه بدگمانی و از میان رفتن اعتماد طرفین نسبت به یکدیگر را فراهم می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر در زندگی زناشویی دروغ حاکم شود برکت از میان می‌رود و زن و شوهر همواره به چشم بد به هم نگاه می‌کنند که این موضوع در درازمدت زمینه دلسردی زوج های جوان را در زندگی فراهم می کند.

 

حجت الاسلام مستشاری با اشاره به این‌که انسان باید در زندگی خود مراقب باشد که در معرض اتهام قرار نگیرد، گفت: اگر در شرایط مشابه قرار گرفتیم بهتر است به جای پنهان کاری همسر خود را در جریان گذاشته و از او کمک بخواهیم به این ترتیب با افزایش صداقت در زندگی مشترک حس اعتماد زن و شوهر نسبت به یکدیگر بیشتر می شود.


وی یادآور شد: به جز زندگی زناشویی در زندگی خانوادگی هم باید والدین و فرزندان نسبت به هم صداقت داشته باشند و این صداقت است که موجب تحکیم بنیان خانواده می شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات