۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۷۱۸۶
آیت الله موسوی جزایری:

برپایی نماز جمعه در دوران نظام اسلامی، عملی بجاد و مورد تاکید است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید براین که نماز جمعه فریضه ای عبادی و سیاسی و جنبه حکومتی دارد، بیان داشت: در دوران حکومت طاغوت تکلیفی در این خصوص وجود ندارد اما در دوران نظام اسلامی برپا کردن نمازجمعه بجا و مورد سفارش و تاکید است.
آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز، در گردهمایی منادیان توحید که ویژه اعضا ستاد اقامه نماز جمعه استان در اهواز برگزار شد، با اشاره به این که شکر خداوند را به سبب پیشنهاد آیت الله طالقانی مبنی براقامه نمازجمعه باید بجا آورد، عنوان کرد: آیت الله طالقانی با توجه به انقلاب و نیاز به برپایی نمازجمعه این پیشنهاد را به امام خمینی(ره) بیان کردند.

 

وی با تأکید براین که نمازجمعه فریضه ای عبادی و سیاسی و جنبه حکومتی دارد، بیان داشت: در دوران حکومت طاغوت تکلیفی در این خصوص وجود ندارد اما در دوران نظام اسلامی برپا کردن نمازجمعه بجا و مورد تاکید است.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: آیت الله طالقانی برپایی نمازجمعه را به امام خمینی(ره) پیشنهاد دادند همانگونه که یکی از یاران امام حسین(ع) در عاشورا همچین پیشنهادی را دادند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که نماز رابطه انسان با خداوند است، گفت: براساس روایات نماز معراج مؤمن است.

 

امام جمعه اهواز یادآور شد: امام خمینی(ره)، با صدور حکمی آیت الله طالقانی را به عنوان نخستین امام جمعه منصوب کردند؛ پنجم مردادماه فرصت مناسب برای مرور تاریخ و قدردانی از خدمات بزرگان است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در ابتدا تنها در یک نقطه نمازجمعه برپا می شد اما اکنون به برکت این که این فریضه در را خداوند بوده برکت پیدا کرده و گسترش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به این که در استان خوزستان 39 نمازجمعه و به قرائتی دیگر 41 نمازجمعه اقامه می شود، بیان داشت: «طهر بیتى للطائفین و القائمین و الرکـع السـجـود و اذن فـى النـاس ‍ بـالحـج یـاءتـوک رجـالا»؛ اعضا ستاد اقامه نمازجمعه امخاطبان آیه هستند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ» افزود: حکمی که شورای سیاستگزاری ائمه جمعه برای امام جمعه صادر می کنند در حقیقت رهبرمعظم انقلاب آن را انتصاب کرده اند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که وظایف ائمه جمعه بسیار با اهمیت است، ادامه داد: دعوت مردم به اتحاد، اصلاح کارها، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از مهم ترین وظایف هستند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که استاندار خوزستان در عرصه نمازجمعه هماهنگ و همراهی لازم را دارند، اظهار داشت: ستاد اقامه نمازجمعه در مصلاها از مردم نظر خود را درخصوص بهبود شرایط بخواهند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که مدیران کل می توانند برای جذب سرمایه همکاری خوبی را داشته باشند، گفت: جذب توریست از راه ساحل سازی کارون، همراه با برنامه ریزی می تواند سبب جذب جهانگرد و اشتغال زایی می شود./9453/پ202/ج

ارسال نظرات