۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۷۲۲۴

بازدید رییس دفتر رهبر معظم انقلاب از مجموعه مصلای تبریز

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری، با همراهی آیت الله محسن مجتهد شبستری از ساختمان مصلای تبریز، بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز با همراهی آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، از ساختمان مصلای تبریز، بازدید کردند.
 
این مجموعه یکی از بی نظیر ترین مجموعه های معماری کشور است، که علاوه بر محل اقامه نماز جمعه دارای کتاب خانه و بخش های دیگر چون بخش اداری می باشد.
 
بخش اداری این مجموعه در بر دارنده ستاد تفسیر استان، ستاد اقامه نماز، ستاد نماز جمعه و بنیاد خیریه مصلی می باشد.
 
کتابخانه این مصلی یکی از بزرگ ترین مراکز فرهنگی و مطالعاتی منطقه شمال‌غرب و کشور محسوب می شود که هم اکنون بیش از دو هزار نفر عضو دارد.
 
این کتابخانه در دو طبقه، 4 هزار و 100 متر وسعت دارد که از این وسعت، 350 متر به موزه، 400 متر به مخزن کتب عمومی، یک هزار و 200 متر به دو مخزن کتب مرجع، اختصاص یافته است، در قرائت خانه 500 نفر در طبقه اول و در طبقه دوم یک هزار و 800 نفر به طور همزمان می توانند مشغول مطالعه شوند.
 
کتابخانه مصلی شامل مخازن عمومی و تخصصی، بخش ویژه پژوهشگران، سالن مطالعه عمومی و بخش انفورماتیک است که در این بخش امکان استفاده از تجهیزات نرم‌افزاری و تحقیق در فضای مجازی سایبری برای پژوهشگران در نظر گرفته شده است.
 
این مجموعه علاوه بر اینکه شامل کتابخانه و سالن آمفی تئاتر است دارای واحدهایی نظیر واحد اداری، مهد کودک، سرویس های بهداشتی، حمام نیز است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آیت الله شبستری در استان آذربایجان شرقی، این مجموعه را بی نظیر خواند و گفت: مصلای تبریز از برکات وجودی آیت الله شبستری برای تبریز است.
 
گفتنی است، حجت الاسلام گلپایگانی در پایان سفر یک روزه خود به تبریز امشب به تهران باز خواهد گشت./854/پ203/ج
ارسال نظرات