۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۷۶۳۱

اصل محوری مراسم اربعین از نگاه رایزن فرهنگی ایران در عراق

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، رعایت و احترام به میزبانی عراقی‌ها در مراسم اربعین را از اصول محوری ستاد مرکزی اربعین در سال جاری عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مسئول کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین در عراق با بیان این مطلب در چهارمین جلسه این کمیته که عصر سه‌شنبه ششم مرداد در نجف اشرف برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها، ایجاد هماهنگی و انسجام بین نهادها و مؤسسه‌ها در داخل ایران و عراق و فیما بین عراق و ایران به منظور همافزایی و جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت توان و امکانات و توجه و اهتمام به معرفت‌افزایی و ترویج ارزش‌ها و معارف اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ نهضت عظیم عاشورا از دیگر اصول ما در مراسم اربعین امسال است.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد، با اشاره به اهمیت گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی قبل از موسم و حین موسم اظهار داشت: ما به جد پرهیز از اختلاف و تفرقه و منازعات فرقه‌ای، گروهی و قومی را دنبال کرده و بر همگرایی و وحدت تأکید می‌کنیم. همچنین رعایت و احترام به میزبانی عراقی‌ها در موسم در عتبات عالیات و اجرای برنامه‌های مشترک بین هیئت‌های مذهبی عراق و ایران در موسم اربعین از دیگر اصول ما در این برنامه بزرگ مذهبی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

حجت‌الاسلام اباذری با بیان این که ان‌شاءالله بتوانیم از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی که زمینه‌های آن را دوستانمان در عراق آماده می‌کنند، بهره ‌ببریم، استفاده از سبک‌ها و الگوهای عراقی برای پذیرایی، اسکان زائران اربعین در شهرهای مرزی و مسیر حرکت زائران در داخل ایران را مورد توجه قرار داد./1330/د102/ی

ارسال نظرات