۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۷۸۸۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ملت متمسک به نماز در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها پیروز است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام ظرفیت عظیم و غیرقابل درک و توصیف نماز را یادآور شد و گفت: ملتی که موتور محرکه‌اش نماز شد محال است که آن امت در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها شکست بخورد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی«قرار دیدار» با موضوع نماز که به میزبانی این استان در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نماز را یکی از بهترین‌ های عالم هستی خواند و اظهار داشت: صفادادن و جلادادن دل و درون باید خروجی این گونه جلسات و گفتمان‌ ها باشد؛ چرا که هر چه در این عالم هست از برکت وجود نماز است و اگر این فریضه الهی جایگاه واقعی خودش را در زندگی فرد و جامعه پیدا کند به یقین آن جامعه و فرد رستگار خواهند شد.

 

وی با اشاره به سخن زیبای امام خمینی(ره) که فرمودند: نماز پشتوانه ملت ما است، تأکیدکرد: ملتی که نماز پشتوانه ‌اش باشد به یقین پیروز است اما به شرطی که نماز موتور محرکه آن ملت باشد و نمازی که اقامه می‌شود نیز به معنای واقعی کلمه نماز خدایی باشد و ملت از آن بهره بگیرد.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، ظرفیت عظیم و غیرقابل درک و توصیف نماز را یادآور شد و گفت: ملتی که موتور محرکه‌اش نماز شد محال است که آن امت در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها شکست بخورد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که ما انسان ‌ها از درک و توصیف ظرفیت و حقیقت نماز عاجز و ناتوان هستیم، گفت: به یقین دل و درون ما از درک و توصیف معارف نماز تهی است؛ بنابراین نمی ‌توانیم این ظرفیت عظیم را به درستی و خوبی توصیف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در این وسعت و برپایی نمایشگاه بزرگ از دستاوردهای دستگاه ها با موضوع نماز را در برابر عظمت و شکوه نماز ناچیز دانست.

 

به گفته این مقام مسؤول، اگر چه این اقدامات ستودنی و ارزشمند هستند اما عظمت، شکوه، جایگاه و منزلت نماز کجا و این کارها و حرف ‌ها و قدم ‌هایی که ما برای این فریضه بزرگ الهی برمی داریم کجا.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، معراجی شدن به واسطه نماز را تنها در سایه جایگاه پیدا کردن آن در دل و درون دانست و اظهار داشت: به یقین نماز باید از دل و درون ما بجوشد تا چراغ راه شود و ما را به معراج و سعادت برساند.

 

وی با بیان این که متأسفانه تا رسیدن و درک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار داریم، گفت: باید نگاهمان را به نماز عوض و بکوشیم رفاقتمان را با نماز بیشتر کنیم و بدانیم که هیچ چیز جز نماز نمی‌ تواند ما را به مقصد برساند.

 

امام جمعه شهرکرد، نماز را تنها پل ارتباط بین انسان و خدا دانست و افزود: اگر بزرگان امروز جامعه ما هم به این بزرگی و عظمت دست یافته ‌اند به یقین از برکت نماز بوده است؛ بنابراین همه چیز و همه امور از نماز نشأت می‌گیرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات