۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۱۲۹
نماینده مردم میانه:

قوه قضائیه نقش اصلی در مقابله با فساد اقتصادی دارد

خبرگزاری رسا ـ مددی با بیان این‌که همه قوای سه گانه در مبارزه با فساد اقتصادی مسؤول هستند، گفت: قوه قضائیه نقش اصلی در مقابله با فساد اقتصادی در کشور دارد.
مبارزه با فساد

محمدعلی مددی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق دولت برای دوران پس از تحریم اظهار داشت: بی‌برنامگی و عدم مقابله جدی با مفسدان اقتصادی موجب بروز دوباره معضلات اقتصادی و تضعیف روزافزون تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که همه قوای سه گانه در مبارزه با فساد اقتصادی مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: قوه مقننه باید خلأهای قانونی و مالیات گریزی برخی فعالان اقتصادی را بگیرد، ضمن این‌که نظام بانکی کشور نیازمند اصلاح است، دولت نیز باید در مرحله اجرا نهایت دقت نظر و نظارت را داشته باشد.

 


مددی با تأکید بر این‌که قوه قضائیه نقش اصلی در مقابله با فساد اقتصادی در کشور دارد، تصریح کرد: قوه قضاییه باید برای مقابله با هرگونه فساد اقتصادی در کشور صراحتا وارد عمل شود و حداکثر مجازات را برای مجرمین اعمال کند، البته باید تمامی نهادهای نظارتی برای مقابله با فساد اقتصادی بسیج شوند.

 


نماینده مردم میانه در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و رویکرد اصلی مجلس در بررسی جمع بندی مذاکرات هسته ای (برجام) اظهار داشت: نمایندگان مجلس متن جمع بندی مذاکرات هسته ای را بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود به دقت بررسی خواهند کرد و قطعا آنچه که به صلاح ملت و نظام اسلامی است، مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

 


وی با بیان این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی چارچوب کلی و اصلی نمایندگان در بررسی متن این توافق احتمالی است، خاطرنشان کرد: توافق صورت بگیرد و یا نگیرد، دولت بایستی مبانی و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را مبنای همه امور در کشور قرار دهد، نباید همه مسائل را به خاطر توافق هسته ای تعطیل کرد.

 


مددی با تأکید بر این‌که دولت نباید فرصت سوزی کند و به بهانه حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور، از حمایت تولید ملی غافل بماند، گفت: دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور از پتانسیل های ویژه کشور در حوزه تولید ملی بهره بگیرد و حمایت از صنعت و تولید ملی مدنظر باشد و جلوی ورود قاچاق کالا به کشور بگیرد.

 


وی با بیان این‌که پول‌های بلوکه شده کشور در خارج باید صرف حمایت از تولید ملی شود، تصریح کرد: معضل اصلی جامعه و منشأ بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان است، که این امر تنها با حمایت از تولید ملی، صنعت و اقتصاد داخلی و به حرکت درآمدن چرخ های کارخانجات تعطیل‌شده محقق خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات