۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۸۱۹۳
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق:

مقامات ایران و عراق درباره روادید ایام اربعین تصمیم می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و مقامات عراقی درباره نحوه صدور روادید زائران کشورمان در ایام اربعین تصمیم می‌گیرند.
مقامات ايران و عراق درباره رواديد ايام اربعين تصميم مي‌گيرند

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و مقامات عراقی درباره نحوه صدور روادید زائران کشورمان در ایام اربعین تصمیم می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، نابسامانی‌های فراوانی در زمینه ورود زائران ایرانی به کشور عراق شاهد بودیم که این نابسامانی حتی به هرج و مرج در مرز کشیده شد؛ به نحوی که افراد بسیاری بدون در اختیار داشتن روادید وارد عراق شدند؛ در حالی که قانون این کشور، اجازه ورود بدون ویزا را به زائران هیچ کشوری نمی‌دهد. بنابراین ما باید به قوانین عراق به عنوان میزبان مراسم میلیونی اربعین احترام بگذاریم.

 

رئیس کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین 94 با بیان این که باید تصمیم واحدی در خصوص زیارت اربعین از سوی مسئولان دو کشور اتخاذ شود، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم نشست سه‌جانبه‌ای بین حجت‌الاسلام والمسملین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، آقای اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت و آقای دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و این سه مسئول ارشد کشور، تصمیم واحدی برای صدور روادید زائران در ایام اربعین اتخاذ کنند.

 

به گفته اباذری، این تصمیم آن گاه از طریق سفیر ایران در بغداد به وزارت کشور عراق اعلام خواهد شد تا آن‌ها به مبادی ورودی کشور خود آن را ابلاغ کنند./1330/د102/ی

 

ارسال نظرات