۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۷۸۶۹۵
امام جمعه دزفول:

نمازجمعه جامعه را در مسیر حقیقت و آرامش قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به جنبه سیاسی و اجتماعی نماز جمعه، گفت: آرام بخشی به جامعه در بخش‌های گوناگون و در حقیقت قرار گرفتن و حرکت در مسیر اصلی آن از تأثیرات برپایی نمازجمعه است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: نماز جمعه به سبب وجود ابعاد فردی و اجتماعی در آن تأثیرات فراوانی در جامعه در جهت های اجتماعی، امنیت روانی و دینی دارد.

 

وی با بیان این که بخشی از نمازجمعه به موضوع بندگی و عبودیت پروردگار مرتبط است، اظهار داشت: با توجه به جنبه فردی نماز جمعه، انسان با شرکت در مصلی به تقویت بنیه ایمانی و اعتقادی خود کمک می کند؛ اثرات این افراد در اجتماع هم وجود دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به جنبه سیاسی و اجتماعی نمازجمعه، گفت: نمازگزار در اجتماعی شرکت می کند که مسائل روز مسلمانان، تغییر و تحولات منطقه و کشور برای آنها تبیین و برنامه های دشمنان اسلام تحلیل می شود که اثرات خاصی خواهد داشت.

 

امام جمعه دزفول تصریح کرد: آرام بخشی به جامعه در بخش های گوناگون و در حقیقت قرار گرفتن و حرکت در مسیر اصلی آن از تأثیرات برپایی نمازجمعه است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که در روایات به اهمیت نمازجمعه نسبت به روح اجتماعی و فردی اشاره شده است، مطرح کرد: نمازگزار حاضر در نماز جمعه سبب می شود فرد نسبت به دیگران در زمینه های گوناگون پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، نماز جمعه فرد و اجتماع را به تغییر و پیشرفت وادار می کند.

 

وی با بیان این که نمازجمعه در حرکت جامعه به سمت جلو اثرات خاص خود را دارد، گفت: نماز جمعه اگر در هر شهری صحیح خوانده و از پتانسیل آن بهره گیری شود، سبب امنیت و اخلاق، تقوا و پایبندی به موازین شرعی، اصول اجتماعی و قانون در جامعه می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول ادامه داد: با استفاده از نمازجمعه روح هماهنگی، همدلی و همراهی در جامعه پدید می آید که می تواند در رشد هر جامعه نقش کلیدی داشته باشد؛ در این صورت مشکلات اجتماعی در جامعه حل می شوند.

 

امام جمعه دزفول تصریح کرد: در برخی مکان ها که نمازجماعت خوبی اقامه می شود، در آن منطقه دزدی کم و امنیت و اخلاق افزایش پیدا می کند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که در روح ادعیه و دستورات دینی نسبت به تعامل مردم باید یکدیگر ذکر شده است، عنوان کرد: البته باید تعریفی برای آن وجود داشته باشد و شکل بندگی خداوند را پیدا کند؛ شکل دهنده بندگی خداوند، عمل به دستورات الهی است./9453/ت302/ح

ارسال نظرات