۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۸۷۸۷
مدیر مؤسسه میراث شیعه خبر داد؛

راه‌اندازی مجدد سایت مؤسسه میراث شیعه بعد از تحریم آلمانی‌ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانی، گفت: سایت مؤسسه میراث شیعه مدتی پیش از سوی هاست سرور آلمانی تحریم شده بود که بعد از پیگیری های فراوان این سایت بر روی سرورهای ایرانی آماده ارائه خدمات است.
گرايش شيعه

حجت الاسلام رحیم قربانی، مدیر مؤسسه میراث شیعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: مدتی پیش متخصص انفورماتیک مؤسسه میراث شیعه متوجه انسداد سایت این مؤسسه شدند.

 

وی ادامه داد: آلمانی ها سایت این مؤسسه مردم نهاد و فعال در مسیر احیای تفکر شیعی را تحریم کردند و این سایت را که بر روی سرورهای آلمانی قرار داشت، مسدود کردند.

 

این استاد حوزه ابراز داشت: این مؤسسه در مورخ 15 بهمن ماه 1387با کسب مجوز فعالیت‌های قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با موضوع «آموزش، تحقیق و پژوهش در زمینه معارف و فقه اسلامی که شامل قرآن و تفسیر، حدیث و معارف اهل بیت، فقه، تمدن و تاریخ اسلام» تأسیس شد.

 

وی ادامه داد: اهداف مؤسسه به آموزش، پژوهش، تحقیقات، تألیف، تدوین و نگارش کتب علمی در زمینه ابعاد کاربردی علوم و معارف اسلامی، اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی، تلاش پویا و مؤثّر در زمینه احیای ابعاد مختلف مکتب تشیع، چاپ و انتشار کتب علمی و ترجمه منابع علمی شیعه به زبانهای زنده دنیا است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که مؤسسه میراث شیعه یک مؤسسه مردم نهاد و ان جی او است، اما این مؤسسه نیز از تحریم های بی شرمانه و غیر انسانی کشور های غربی مصون نماند، کشور هایی که با اداعای حقوق بشر گوش فلک را کر کرده اند و هر سال هزارن کشته و زخمی و بسیاری مجروح برای دنیا به ارمغان می آورند.

 

وی اظهار داشت: سایت این مرکز تحقیقاتی بعد از ارسال پیام هایی از سوی سرورهای آلمانی مسدود شد، در حالی که حتی یک هفته از آغاز کار این سایت نگذشته بود، این حرکت موزیانه اتفاق افتاد.

 

محقق و پژوهشگر علوم دینی افزود: بعد از تلاش های فراوان متخصصان انفورماتیک این مؤسسه توانستند این سایت را بار دیگر راه اندازی کنند، اما این بار بر روی سرور های ایرانی شروع به کار کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این سایت به آدرس m-shia.org میزبان مشتاقان مکتب تشیع خواهد بود، این سایت به زودی بعد از بار گذاری دوباره اطلاعات در خدمت عموم علاقه‌مندان مکتب تشیع خواهد بود.

 

گفتنی است، در روز های آتی اسناد تحریم این سایت منتشر و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت./854/ت303/ح

ارسال نظرات