۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۸۹۹۰
خطیب جمعه نجف‌آباد:

نگاه به درون نه با طمع به بیرون وظیفه امروز ما بعد از مذاکرات هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: امروز باید با نگاه به درون نه با طمع به بیرون و یاری هر چه بیشتر دولت در زمینه راه اندازی و کمک در جهت تولیدات داخلی و خصوصی سازی کارخانجات و عملی کردن اصل 44 نه به صورت صوری مردم وارد میدان عمل و جهاد اقتصادی شوند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف‌آباد که با حضور کاروان شهدای غواص عطرآگین شده بود، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام صادق(ع) و تبریک و تشکر از حضور حماسی مردم در مراسم تشیع شهدا گفت: شهادت و مقام شهید بالاترین درجه در میان کارهای نیک است و این شهدای غواص رفتند، تا عزت و کرامت ما را حفظ کنند.

 

شهدا منتشر کننده شعار عاشورا در عالم هستند

وی درباره اهمیت حضور کاروان شهدا در جامعه افزود: این با فاصله آمدن شهدا از عنایات الهی است و قرار است ما که غفلت زده و مرده هستیم با شهدا که زنده و احیاگر هستند، در ما تأثیر بگذارند و این شهدای عزیز بوی عاشورا می دهند و اینان بودند که شعار عاشورا را در عالم پخش کردند.

 

موفقیت در مذاکرات هسته ای نتیجه اتحاد و همدلی دولت و ملت و پشتیبانی رهبری است

حجت الاسلام حسناتی با این تعبیر که امروز ملت ایران در حال طی کردن اوج یک قله است، درباره مذاکرات هسته ای و برجام تصریح کرد:‌ بعد از به ثمر نشستن 12 سال تلاش در زمینه مذاکرات هسته ای، این روزها که ما در مقابل تمام جبهه شرک و نفاق قرار گرفته ایم، و ایران در یک سمت و 6 کشور و قدرت دیگر در طرف دیگر که عوامل وهابیت و صهیونیست نیز به یاری آنان شتافته بودند، جای تندروی ها و افراط گری نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: ‌همان طور که مسؤولان نیز در مصاحبه های خود در این چند روزه بیان کرده اند، که این موفقیت نسبی آخر راه نیست این برجام همان گونه که خوبی هایی دارد، اشکالاتی نیز دارد و این موفقیت تنها متعلق به تیم مذاکره کننده نیست بلکه این پشتوانه مقاومت مردم ما در این چندین سال و عظمت شهدا، وحدت ملت، هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب و اتحاد و همدلی دولت و ملت بوده است.

 

بزرگ ترین تهدید در بحث برجام، دور شدن از اقتصاد مقاومتی و قبضه اقتصاد ایران از سوی غرب است

امام جمعه نجف‌آباد درباره ادامه این راه پرخطر بعد از امضای این توافقنامه افزود:‌ دشمنان تمام تلاش خود را کرد تا جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرد و امضای این توافق کار بزرگی است و امروز ادامه راه هم برای ما فرصت است و هم تهدید و باید وارد میدان عمل و کار شویم و بسیاری از تندروی ها و افراطیون در هر دو جبهه باید با مردم همراه شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در ادامه راه باید از این فرصت استفاده کرد به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی و اصلی ترین تهدید در این میدان، این است که اگر تا امروز تا استفاده از تحریم ها ما را تهدید کردند، از فردا با باز شدن دروازه های ایران شرکت های غربی و شرقی انواع کالاهای بی ارزش خود را وارد این کشور کنند و اقتصاد ما را قبضه کنند.

 

از شتاب افتادن، شتاب علمی کشور یک تهدید بعد از برجام است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: امروز باید با نگاه به درون نه با طمع به برون و پرهیز از اسراف و تبذیر، و یاری هر چه بیشتر دولت در زمینه راه اندازی و کمک در جهت تولیدات داخلی و خصوصی سازی کارخانجات و عملی کردن اصل 44 نه به صورت صوری مردم وارد میدان عمل و جهاد اقتصادی شوند و این کاری بود که شهدا در دوران 8 سال دفاع مقدس انجام دادند که در سخت ترین شرایط به میدان آمدند و جان خود را تقدیم کردند.

 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که نباید در این برجام، شتاب علمی کشور از شتاب بیفتد، گفت: امروز جای این نگرانی است که این شتاب علمی افت کند و این یک تهدید برای کشور است و وحدت جامعه به خاطر یک سری تندروی ها و افراطیون به خطر بیفتد و امروز هم چون سابق با وحدت و تلاش علمی و نگاه به درون جلوی همه تهدیدهای دشمن را خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام حسناتی با تقدیر و تشکر از حضور مردم قهرمان پایتخت ایثار و شهادت کشور که استقبال خوبی از میزبانان خود داشتند، تصریح کرد: امروز شهدا میهمان ما نیستند بلکه این ما هستیم که میهمان آنان هستیم و این سندی قرآنی است که شهدا همیشه زنده اند و روح بلندشان همیشه حضور دارد.  

 

وی در پایان درباره دیگر مناسبت های هفته آینده افزود: سالگرد شهادت شهید حسین لشکری که 18سال اسارتش طور کشید و هم چنین سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات های ایرانی همراه با خبرنگار شهید محمود صارمی در افغانستان در سال 1377 از دیگر مناسبت های هفته آینده است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات