۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۱۱۷
نماینده مجلس:

خبرنگار باید در خدمت دین و فرهنگ دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاران با صداقت و قلم خود بزرگ‌ترین خدمت را به دین و مکتب اهل بیت(ع) می کنند، گفت: خبرنگار فعال در عرصه دین مانند سربازی است که در جبهه جهاد به اسلام و ولایت الهی خدمت می کند.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند خوسف و درميان

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به اینکه قلم یک خبرنگار باید در خدمت دین و فرهنگ دینی باشد، افزود: یک خبرنگار باید محقق کردن و پیگیری مطالبات رهبری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

وی افزود: خبرنگار مسلمان مانند یک رزمنده است که در جبهه جهاد فرهنگی با دشمنان مشغول پیکار بوده و قلم این خبرنگار مؤثرترین سلاح برای برملا کرن چهره باطل و افشای نفاق دشمنان علیه حق و حقیقت است.

 

نماینده مردم بیرجند خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاران در خراسان جنوبی با وجود مشکلات بسیار زیاد و دستمزدهای بسیار پایین رسالت خود را به خوبی انجام می دهند، افزود: فعالیت این خبرنگاران توانسته در معرفی فرهنگ و پتانسیل خراسان جنوبی به مردم سایر استان ها و کشورها نقش مؤثری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه باید تا جایی که می‌شود باید مشکلات خبرنگاران در عرصه های مختلف برطرف شود، ادامه داد: خبرنگاران همانطور که در انعکاس اخبار عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعال هستند باید در عرصه اطلاع رسانی اخبار دینی هم مؤثر باشند.

 

وی افزود: متأسفانه یکی از معایب اطلاع رسانی در حوزه خبر دینی، کلی گویی و شعار زدگی است و اگر ما می‌خواهیم مشکلات جامعه در زمینه دینی، فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی برطرف شود نیازمند هستیم به جزئیات پرداخته و از کلی گویی پرهیز کنیم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی اخبار دینی و منبر های علما با استقبال زیاد مردم مواجه شده است، افزود: ما امروز بیش از هر چیز دیگری به انتشار رهنمودهای عالما برای اصلاح جامعه نیازمند هستیم و انتشار این‌گونه خبرها خود به نوعی محتوا سازی و مدیریت فضای مجازی محسوب می شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه یک خبرنگار در انتشار اخبار باید صداقت کامل داشته باشد، اظهار کرد: یک خبرنگار نباید با انتشار شایعات جو جامعه و افکار عمومی را متشنج کند بلکه وظیفه دارد با نهایت امانت داری سخن مصاحبه شونده را برای مردم منتشر کند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز عده‌ای از گروه‌ها و جناح ها از رسانه به عنوان یک ابزار برای تبلیغات و رسیدن به منافع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده می‌کنندکه این موضوع به ویژه در زمان انتخابات قدرت و قوت بیشتری می‌گیرد که باید گفته شود این چنین استفاده ابزاری از رسانه و خبرنگار شایسته جامعه اسلامی نیست./968/ت302/ب4

ارسال نظرات