۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۷۹۵۴۷
مدیر حوزه علمیه آمل:

ترویج معنویت در جامعه رسالت مهم حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با اشاره به نقش و اهمیت حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه نقش مهمی در معرفت افزایی و ترویج معنویت در جامعه دارد که باید در این راستا تلاش های ارزشمندی صورت گیرد.
حوزه هاي علميه

حجت الاسلام رضا قلی پور، مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به اهداف آموزشی مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل تصریح کرد: پرورش طلاب با جامعیت علمی لازم در راستای رسیدن به اجتهاد در علوم حوزوی، متخلق به اخلاق و آداب اسلامی و متعهد به هدایت عموم مردم به سوی اهداف والای رسول مکرم اسلام  و ائمه طاهرین(ع) در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام قلی پور افزود: تربیت طلاب در طراز حکومت اسلامی و اهداف ترسیمی رهبر معظم انقلاب برای حوزه های علمیه مدنظر قرار دارد تا بتوانیم در این راستا کوشا باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه به حول و قوه الهی تلاش می کند با تعمیق اخلاق و معنویت، روحانیان دغدغه مند و دلسوز نسبت به مشکلات مردم را پرورش دهد.

 

وی ادامه داد: تحصیل و تهذیب از امور و اهداف اصلی این مدرسه علمیه است و تلاش دارد تا به بهترین نحو ممکن در راستای انجام وظایف و فعالیت های خود کوشا باشد.

 

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه نقش مهم و گرانقدری در راستای معرفت افزایی و ترویج معنویت در جامعه دارد که باید در این راستا تلاش های ارزشمندی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام قلی پور با تاکید بر این که حوزه های علمیه مرکزی برای پرورش و تربیت عالمان دینی است تصریح کرد: رسالت سنگینی بر عهده حوزه های علمیه قرار دارد که باید در مسیر رسالت خود حرکت کرده که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.


مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که حوزه های علمیه نقشی ارزنده و متعالی در راستای ترویج اندیشه های ناب دینی و اسلام ناب محمدی برعهده دارد، گفت: حوزه و روحانیت می تواند نقش والایی در عرصه های مختلفی چون مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد که باید از ظرفیت های ارزشمند موجود استفاده شود./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات