۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۹۸۲۶
پیش از ظهر امروز؛

مراسم شهادت امام جعفر صادق در مدرسه علمیه شهر دیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهر دیر استان بوشهر برگزار شد.
امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر پیش از ظهر امروز مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهر دیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در این مراسم با اشاره به شخصیت اخلاقی و فقهی امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) دارای علم خاص امامت بودند و در فرصتی که پیدا کردند توانستند چهار هزار شاگرد در رشته های مختلف تربیت کنند و معارف ناب اسلام را در بین جوامع منتشر کنند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) غیر از مقام امامت و هدایتی که برای شیعیان داشته‌اند منشأ خیری برای تمام مسلمین بوده‌اند.

 

حجت الاسلام بحرانی ادامه داد:  امام صادق(ع) بحث تبیین اسلام را مبنای کار خود قرار داده بودند و همه مسلمانان از وجود ایشان استفاده می‌کردند. امام(ع) حتی گاهی نظرات علمی‌شان را به‌گونه‌ای بیان می‌کردند که برای اهل سنت هم قابل اثبات باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر به نقش امام صادق(ع) در معرفی اسلام اشاره کرد، و گفت: به خاطر نقش و تأثیری که امام صادق(ع) در معرفی اسلام و در شناساندن اسلام ناب محمدی داشته، مذهب ما که پیروان اهل بیت(ع) و تابع علی و اولاد ایشان هستیم را به امام صادق(ع) نسبت دادند، زیرا در دوران این امام فرصتی به وجود آمد تا امام صادق(ع) به نشر معارف اسلامی در ابعاد مختلف، اقدام کنند و در اختیار همه قرار دهند و شاگردانی تربیت کنند که به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازند./833/پ203/ح

ارسال نظرات