۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۷۹۸۶۳
حجت الاسلام علوی تهرانی:

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین رکن مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین رکن مکتب تشیع است، گفت: باید توجه داشته باشیم که در موضوع ولایت و امامت، مهم‌ترین بخش مسأله مهدویت است.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین تهران، ظهر سه‌شنبه 20 مرداد و در روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، در مسجد امیر(ع)، گفت: اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین مساله‌ای است که در تشیع وجود دارد و همین موضوع عاملی شده است تا دشمنان شیعیان سعی در حذف این اعتقاد و پیروان راستین امام مهدی(عج) داشته باشند.

وی افزود: درباره مهدویت و منجی حتی در آیات قرآن نیز اشاراتی وجود دارد که از ظهور منجی خبر‌رسانی کرده است، اما جاهلیت به‌جا مانده از زمان قبل از اسلام تا کنون با رویکردی مشرکانه در برابر این دیدگاه ایستاده است.


این استاد اخلاق گفت: وقتی که ما به امامت و تواتر اعتقاد کامل پیدا کنیم، به این درک و شعور می‌رسیم که از دوران جاهلیت فاصله گرفته‌ایم و بنا بر مستندات و روایات بر موضوع حقیقی امامت صحه گذاشته‌ایم.


استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که بنا بر گفته بزرگان دین اصل امامت کاملا در تاریخ نقل شده است، ادامه داد: بر اساس روایات متعدد، آغاز امامت از روز غدیر و تا ظهور امام مهدی(عج) تعییت شده است، ضمن این‌که بنا بر گفته رسول خدا(ص)، کسی که امامت را انکار می‌کند، جاهلیت را چذیرفته است و اصل بدیهی ولایت و امامت را کنار گذاشته است.


رییس بنیاد فارِس المؤمنین با بیان مطلبی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: امام معصوم اعلام داشته که هرکس امامت فرزندان من را بپذیرد اما امامت حضرت حجت(عج) را انکار کند، مانند این این است که تمام پیامبران الهی را پذیرفته است اما حضرت محمد(ص) را انکار کرده است.


حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان این موضوع که وظیفه ما حفظ ولایت است، خاطر‌نشان کرد: اگر می‌خواهیم ثابت کنیم که ما جز جاهلین نیستیم و تفکر جهالت در ما راهی ندارد، باید به‌طور ویژه به موضوع امامت و به‌خصوص مهدویت و جایگاه آن در جامعه بپردازیم.


استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به تفکر متمهدیان اشاره کرد و ابراز داشت: رهبران فکری این نوع تفکر می‌خواهند جریان اصلی مهدویت و انتظار را به انحراف بکشند، در راه مهدویت خرافه پراکنی کنند، ضمن این‌که به‌طور کل موضوع طول عمر خاتم امامان را زیر سؤال ببرند.


وی در مورد برخی دیگر از تفکرات انحرافی، گفت: برخی از این افراد می‌گویند که به‌طور کل هیچ‌گاه حکومت عدل وجود نخواهد داشت، اما باید توجه داشت و هوشیار بود که در قرآن به موضوع عدل و حکومت الهی اشاره شده است.

 
استاد حوزه علمیه در پایان با توصیه اکید به مردم درباره مراقبت در مورد افکار انحرافی در باب مهدویت، تأکید کرد: برخی از این جریانات با تخریب، تحریف و حتی جایگزین سازی می‌خواهند که موضوع انتظار و مهدویت را تحت شعاع قرار دهند، ضمن این‌که ما نیز در مقابل این جریانات وظیف سنگینی داریم تا با کار فرهنگی و اعتقادی از جایگاه ولی عصر(عج) در برابر این تهمت‌ها دفاع کنیم.


گفتنی است، این مراسم با حضور چشمگیر عاشقان امام صادق(ع) برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به روضه خوانی و مداحی پرداختند./856/پ202/ح

ارسال نظرات