۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۹۸۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه بود/ رونق علمی و فرهنگی قم مدیون کریمه اهل‌بیت

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه بود، گفت: حرم حضرت معصومه(س) به قم رونق داد، از زمانی‌ که پایه‌های علمی در قم استوار شد، حضرت معصومه(س) به عنوان پناه علما بود و حتی طبق خاطراتی از علما آنها مشکلات علمی خود را به کمک ایشان حل می‌کردند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به بیان ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: محبت به مقام ولایت از مهم ترین ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است، زیرا برای ملحق شدن به امام رضا(ع) و قرار گرفتن زیر پرچم ولابت ایشان به طرف خراسان حرکت کرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: استقامت در راه دین و عقیده و همچنین داشتن  روحیه مبارزاتی از ویژگی‌های دیگر ایشان است و این امر را با پیمودن راه طولانی و همراه با مشقت و تعقیب توسط سربازان از مدینه به خراسان مشخص می‌‌شود.

 

وی درباره نحوه الگوبرداری زنان و دختران جامعه از حضرت معصومه(س) ابراز کرد: افراد برای الگو برداری از حضرت معصومه(س) نخست باید ایشان و روش مبارزاتی و اخلاق نیکوی او را بشناسند و سپس الگوبرداری کنند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به ویژگی صبر و همچنین روحیه مبارزه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: بانوان جامعه باید در برابر نابسامانی‌ها و تهاجم فرهنگی صبر داشته باشند و مبارزه کنند، زیرا مبارزه محدود به مبارزه با اسلحه نیست و مبارزه فرهنگی یکی از شاخه‌های مهم مبارزه است.

 

وی بیان کرد: داشتن جهاد، تلاش و کوشش و دفاع از نظام اسلامی و مستضعفان عالم، شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات و اعلام انزجاز از دشمنان اسلام از ویژگی‌های مهم است که البته اختصاص به قشر خاصی نیز ندارد و همه می‌توانند آن ها را فراگیرند، تلاش کنند و مأیوس نشوند.

 

این کارشناس دینی به بیان جایگاه علمی حضرت معصومه(س) پرداخت و تصریح کرد: ایشان با عمل کردن به توصیه‌های دین مبنی بر علم آموزی و در پیش گرفتن روش حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به علم آموزی پرداختند و به علو علمی رسیدند؛ مقام شفاعت نیز نشانگر داشتن رتبه بالای علمی ایشان است زیرا افراد عالم و دانشکمند می توانند شفاعت داشته باشند.

 

وی درباره برکات حضرت معصومه(س) برای شهر قم و کشور ایران تأکید کرد: حرم حضرت معصومه(س) به قم رونق داد، از زمانی‌که پایه‌های علمی در قم استوار شد؛ حضرت معصومه(س) به عنوان پناه علما بود و حتی طبق خاطراتی از علما آنها مشکلات علمی خود را به کمک ایشان حل می‌کردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: مجتهدان مدیون حضرت معصومه(س) هستند و از آنجایی که علما در سراسر کشور تأثیر دارند، تأثیر علمی و معنوی آنها در سراسر کشور و همچنین به وسیله انقلاب اسلامی در جهان نیز منتشر می‌شود./848/ت302/ح

ارسال نظرات