۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۸۰۲۵۰
آیت الله نوری همدانی در دیدار سفیر عراق:

حمایت از مقاومت اسلامی را کنار نخواهیم گذاشت/ امت اسلام عزت می خواهد باید متحد شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با سفیر عراق بر ضرورت تقویت وحدت میان دو ملت تأکید کرد و هدف مشترک جبهه مقاومت را مبارزه با استکبار دانست.
 حضرت آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار با سفیر جدید عراق در ایران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که عراق جایگاه جهاد و شهدا و جایگاه عتبات عالیات است، گفت: مردم عراق با جهاد در راه خدا در برابر استکبار و داعش مقاومت می‌کنند و ارتباط با عراق برای ایران بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان این که اکنون در زمان و شرایط خاص و حساسی قرار داریم و بر شناخت زمان در اسلام تأکید فراوانی شده است، افزود: در زمان ما به صورت آشکار بین حق و باطل و کفر و ایمان برخورد به وجود آمده و لازم است کسانی که مسؤولیت دارند هوشیار باشند و بر اساس نیاز به وظایف خود عمل کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه تصریح کرد: در صف بندی میان حق و باطل باید با قدرت ایستادگی کنیم و با توجه به این که قدرت در اتحاد است؛ هر اندازه که وحدت میان مسلمانان بیشتر باشد قدرت‌مان هم بیشتر خواهد شد.

 

وی با تأکید بر این که ایران و عراق و دیگر ملت های مسلمان ادامه دهنده راه انبیا و اولیای خدا هستند، اظهار داشت: همان طور که انبیا و اولیای خدا بر جهاد در برابر کفر و ظلم تأکید داشتند، امروز هم برای مسلمانان مسأله مقاومت مهم‌ترین مسأله است که باید به آن توجه ویژه داشت و از نتایج و اثرات ان غافل نباشیم.

 

این مرجع تقلید با اشاره به این که در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین برخورد شدیدی میان ما و دشمنان وجود دارد، افزود: اکنون مثلث کفر، نفاق و صهیونیست در برابر ما قرار دارند و ما باید با تمام قوا در مقابلشان ایستادگی کنیم که این برنامه ایران در این کشورها است.

 

وی با بیان این که استکبار به سرکردگی آمریکا از داعش و تروریسم حمایت می‌کند، اظهار داشت: در چنین شرایطی ما باید در داخل قوی باشیم تا بتوانیم در مقابله با دشمن از تمام توان خود استفاده کنیم؛ زیرا اختلاف و تفرقه سبب تحلیل قوا خواهد شد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در رابطه با وحدت مسلمانان، خاطرنشان کرد: در ایران مسأله شیعه و سنی مطرح نیست و تمام مسلمانان مخالف کسانی هستند که با اسلام ناب مقابله می‌کنند و بنا بر وعده خداوند پیروزی با اسلام خواهد بود.

 

وی در پایان بر لزوم تقویت های همکاری های دو کشور تاکید کرد و گفت: همان طور که در عراق با مراجع در ارتباط هستید، درایران هم ارتباط با مراجع را در برنامه خود داشته باشید تا با استفاده از نظرات و راهنمایی‌های مراجع وحدت میان دو ملت مستحکم‌تر شود./843/پ202/ج

ارسال نظرات