۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۸۰۵۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

زهد مرحوم آیت الله قرهی زبانزد بود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله قرهی با حضور شماری از مراجع تقلید علما، شخصیت های حوزوی، مدیران و دیگر اقشار مردمی برگزار شد.
آيت الله عبدالعلي قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله عبدالعلی قرهی، استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم و از یاران دیرین امام خمینی(ره)، امشب در حسینیه شهدای صفاییه قم با حضور مراجع و علمای حوزه علمیه و مدیران و مسؤولان استان قم برگزار شد.

 

در این مراسم حضرات آیات وحید خراسانی، نوری همدانی ،علوی گرگانی، حجت الاسلام والمسلمین حجازی نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت برخی از مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امامان جمعه قم، وزیر راه و شهر سازی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: بهترین هدیه‏ای که می‏توان برای ارواح و گذشتگان فرستاد، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به درگذشت آیت الله قرهی عنوان کرد: آیت الله قرهی شخصیتی علمی و دارای زهد بود؛ هر کسی نمی‏توانست همدم امام راحل باشد و با ایشان زندگی کند؛ آیت الله قرهی با ویژگی‏هایی که داشت، از جمله این افراد معدود بود.

 

وی سخنان شهید مطهری درباره امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: خاص و عام درباره امام راحل نظرات متفاوتی داشته‏اند؛ شهید مطهری درباره ایشان می‏گوید، امام خمینی(ره) به پروردگار، خلق، راه و هدفش مؤمن بود و ایمانش تغییر نمی‏کرد؛ اگر امام(ره) اعتقاد به انجام چیزی را داشتند، بی‏شک به وقوع می‏پیوست.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به وصیت‏نامه پدر شیخ بهایی به فرزندش اشاره کرد و اظهار داشت: عزالدین حسین بن عبدالصمد با سه آیه از قرآن کریم، سوره حجرات آیه 13، سوره قصص آیه 83 و سوره فاطر آیه 37، شیخ بهایی را در وصیت‏نامه‏اش به تقوی، عاقبت بخیری و غیر قابل بازگشت بودن انسان به دنیا توصیه می‏کند.

 

وی در پایان با نقل روایتی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: عالمی که از دنیا می‏رود، خلأیی در دنیا ایجاد می‏شود و چیزی جای آن را نمی‏گیرد، مگر از خودش جانشینی داشته باشد؛ فرزند آیت الله قرهی در دفتر رهبری، جانشین این عالم وارسته است./840/پ202/ج

ارسال نظرات