۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۹۱۲
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

فساد اقتصادی در دستگاه‌ها سبب کم رنگی فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از فساد اقتصادی در بین دستگاه ها انتقاد کرد و گفت: کم کاری‌ها از سوی مسؤولان و فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف کشور، در کم رنگی فرهنگ و دین در میان مردم تأثیرگذار است.
آيت‌الله محمدجواد فاضل لنکراني رييس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز در دیدار با شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: تشکیل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از نهادهای مختلف مصداق همدلی است؛ رهبر معظم انقلاب نیز بر وجود همدلی و همزبانی در کشور تإکید داشته اند و این نشان می‌دهد همدلی یکی از مسائل فرهنگی مهم امروز در کشور است.

 

وی با اشاره به انسجام نهادها در پیشبرد کارها ابراز داشت: حوزه‌های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان مساجد کشور، ائمه جماعات، اتحادیه های دانشگاهی و دانش آموزی، بخش‌های فرهنگی شهرداری‌ها و مانند آن‌ها از جمله متولیان فرهنگ در کشور هستند که می توان با انسجام بخشی به آن‌ها شاهد پیشرفت روزافزون در مسأله فرهنگ در کشور باشیم.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: عقب ماندگی فرهنگی و دینی در جامعه از معضلاتی است که پیش رو داریم و انتظار رشد فرهنگی بیشتر در جامعه باید باشد.

 

وی با تقدیر از انسجام دستگاه‌های کشور در بزرگداشت دهه کرامت، اظهار داشت: خوشبختانه انسجام خوبی در بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف صورت گرفته است؛ البته این انسجام نباید مختص به دهه کرامت باشد و باید در زمینه‌های مختلف همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان‌ها و نهادهای کشور را شاهد باشیم.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی به پیشینه حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: از زمان اشعری‌ها در قم حوزه علمیه فعالیت خود را شروع کرده و ساخته شده است؛ حوزه علمیه قم نعمت بزرگی برای دفاع از شیعه بوده است و اگر قم نبود امروز شیعه دوازده امامی که کاملترین مذهب در دنیا است وجود نداشت.

 

وی در ادامه افزود: کم کاری‌ها از سوی مسؤولان و فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف کشور، در کم رنگی فرهنگ و دین در میان مردم تأثیرگذار است؛ اعمال و افعال مسئولان در حرکت جامعه به سوی مسائل دینی اثرگذار است؛ انجام شبانه روزی فعالیت فرهنگی، از جمله نیازهای امروز جامعه است زیرا ضرورت آن بسیار پررنگ است.

 

آیت الله فاضل به راه اندازی فعالیت‌های فرهنگی جدید توصیه و تصریح کرد: مسؤولان در زمینه فرهنگی باید دارای اتاق فکر باشند و مسأله چاپ کتاب، بروشور، پلاکارد و مانند این‌ها از برنامه‌های مؤثری است که باید انجام شود؛ ارائه راهکارهای جدید فرهنگی می‌تواند تحولی در این عرصه ایجاد کند./978/پ202/ش

ارسال نظرات