۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۹۵۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی و حمایت از طلاب نخبه و مستعد در مدارس علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی امسال در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار می شود.
پژوهش در حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان ساری از برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی امسال در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که جشنواره استانی علامه حلی فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش را فراهم می کند، بیان داشت: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس علمیه استان ظرفیت بسیار مناسبی جهت رونق فعالیت های پژوهشی دارند، خاطرنشان کرد: باید با حمایت های لازم استعدادهای بالقوه مدارس علمیه در عرصه پژوهش به بالفعل تبدیل شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پژوهش یکی از ارکان جدایی ناپذیر حوزه در تاریخ بوده است، گفت: پژوهش همواره شاخصی مهم در توسعه و رونق بخش های مختلف هر مجموعه ای خواهد بود.

 

حجت الاسلام زارع تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

وی حوزه های علمیه را مهم ترین مرکز تولید علوم دینی معرفی کرد و با بیان این که این مرکز مهم دینی نقش مهمی در تغذیه فکری جامعه اسلامی بر عهده دارد، بیان داشت: در گذری کوتاه بر زندگی علما و بزرگان دینی خواهیم دید روح پژوهش همواره در جریان زندگی آنها کاملاً پویا و فعال بوده است.

 

حجت الاسلام زارع به برگزاری نخستین دوره دانش افزایی آموزش پژوهش، ویژه اساتید مدارس علمیه سطح دو هفته گذشته در ساری اشاره کرد و گفت: در این دوره چهار روزه 20 نفر از اساتید مدارس علمیه استان با شیوه های پژوهش و تحقیق در حوزه آشنا شدند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناسایی ظرفیت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب و اساتید پژوهشگر و محقق در مدارس علمیه شهرستان ها هستند که به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت های پژوهشی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نمی شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر شناسایی طلاب نخبه و مستعد در مدارس علمیه مازندران، افزود: مدارس علمیه استان دارای ظرفیت بسیار بالایی در عرصه تحقیق و پژوهش هستند که با شناسایی آنها می توان قدم های بسیار مناسبی در عرصه پژوهش مدارس علمیه برداشت.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل کانون های علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: این کانون برای حمایت و تقویت از نخبگان و مستعدان مدارس علمیه ضروری است.

 

حجت الاسلام زارع حمایت از طلاب نخبه و مستعد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری کلاس های فو العاده برای این افراد در تشویق طلاب دیگر در تقویت پایه های علمی خود گام بردارم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات