۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۱۸۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تفکر در عالم هستی راه رهایی از ظلمات است

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه بابیان این که تاریکی هایی که از نادانی انسان سرچشمه می گیرد، فکر و عمل انسان را آلوده می کند، گفت: راه خلاصی از ظلمات و پیوستن به نور، تفکر در عالم هستی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و پژوهشگر حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در بیت الاحزان واقع در خیابان چهار باغ خواجو، گفت: تفکر در عالم هستی، انسان را به سمت نور سوق می دهد.

وی با اشاره به اهمیت تفکر و تعقل افزود: تفکر راجع به عظمت خداوند، انسان را از تمام اندیشه های بد دور می کند و متناسب با آن، اعمال او را به سمت الهی شدن سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان نظر امام صادق(ع) درباره ابوذر که می فرمایند «اکثر عبادت ابوذر، اندیشه کردن و پند گرفتن بوده است»، ابراز داشت: همه توصیفات راجع به ابوذر مثبت است ولی توصیف امام صادق(ع) راجع به ابوذر، بهترین توصیف است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: متأسفانه انسان های امروزی در تاریکی ها غرق شده اند چرا که نمی دانند در این تاریکی ها، فقط گرفتار خیالات می شوند.

وی با بیان این که تاریکی هایی که از نادانی انسان سرچشمه می گیرد، فکر و عمل انسان را آلوده می کند، گفت: راه خلاصی از ظلمات و پیوستن به نور، تفکر در عالم هستی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: چه بسیار افرادی که اهل نماز و روزه اند ولی به واسطه غرق شدن در تاریکی ها، در زندگی خود، دچار اشتباهات بسیاری می شوند.

وی در ادامه با اشاره به قدرت نمایی خداوند در عالم هستی بیان داشت: انسان باید از نگاه عادی گرایانه نسبت به محیط اطرافش بپرهیزد و با نگاهی عمیق و دقیق، قدرتنمایی خداوند را مشاهده کند و خودش را از غیر خداوند جدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیه«ان لکم فی الانعام لعبرة نسقیکم» گفت: خداوند از انسان ها دعوت می کند که در عجایب خلقت اندیشه کنند تا بدین وسیله او را به بندگی خودش ترغیب کند.

وی افزود: انسان نباید اجازه دهد دلش مکانی برای بت های مختلف شود، چرا که دل او فقط جایی برای وجود خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با اشاره به روایات معصومین ابراز داشت: عملی نزد خداوند پذیرفته است که فقط برای رضایت خداوند انجام گیرد، حتی اگر آن عمل بسیار اندک باشد./867/پ202/ب

ارسال نظرات