۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۹۰۴

آغاز به کار دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در سالن آمفی تئاتر اداره برق آذربایجان غربی در حال برگزاری است.
شعر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری افزود: جشنواره شعر رضوی به زبان آذری یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های شعر در استان است.


وی افزود: این جشنواره امسال برای دهمین سال متوالی توسط بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در سطح کشور به میزبانی ارومیه درحال برگزاری است.

 

وی گفت: از تعداد آثار ارسالی 320 اثر توسط شاعران داخلی و 22 اثر نیز توسط شعرای دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده که بیشتر از کشورهای عراق، ترکیه، نخجوان و جمهوری آذربایجان است.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که این سه کشور از لحاظ زبان و اعتقادات وجوه مشترکی با هم دارند، افزود: ترویج نام رضوی در استان ها و کشورهای همجوار و آشنایی بیشتر با ائمه اطهار (ع) از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

 

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: برنامه ریزی می شود که در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی میهمانان خارجی بعد از اتمام جشنواره به آستان قدس رضوی سفر کنند.

 

گفتنی است دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی با حضور پرشور مردم، شعرای داخلی و خارجی و مسوولان استانی در سالن آمفی تئاتر اداره برق آذربایجان غربی در حال برگزاری است و عصر امروز با تجلیل از شاعران برتر به کار خود پایان می دهد./1301/پ203/ب

ارسال نظرات