۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۰۸۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نهادینه‌شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تنها با شعار امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، گفت:متأسفانه برخی ها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شامگاه پنجشنبه 29 مرداد در همایش یک روزه طلایه داران معروف استان در نکا با تأکید بر نهادینه کردن صحیح و اصولی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: وحدت و همدلی مهم ترین عامل در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر، در بین افراد جامعه است که باید با تحقق بخشیدن این امر مهم دینی در واقع شعار امسال را عملی ساختیم.

 

وی افزود: تفرقه، نفاق و دور کردن نیروهای مؤمن و مردمی از هم مهم ترین کار دشمن در دورکردن افراد جامعه از این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که باید مراقب این اعمال دشمن باشیم.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: ضروری است آحاد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند، زیرا نه دولت نارحت شود و نه ملت چون این امر دینی سبب وفاق میان ملت و دولت می شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مقدس است که امت اسلامی برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی و دینی به آن عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز رشد بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی ها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که نقش مردم و تشکل‌های مردمی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش مهم و اساسی است، افزود: نباید این نقش تأثیر گذار نادیده گرفته شود و ادارات و نهادها در راستای بسیج مردمی در نهادینه کردن این مهم تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تأکید بر آشنایی مردم به وظایف و آگاهی آنان از مسؤولیت‌شان، یادآور شد: حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مایه تحکیم وحدت و همدلی در کشور می شود.

 

عضو شورای شهر نکا نیز در سخنانی با اشاره به نهادینه کردن امر به معروف ونهی از منکر در ادارات نیز گفت: ما باید این فریضه مهم را ابتدا در ادارات و از خودمان شروع کنیم و سپس در نهادینه کردن آن در جامعه اهتمام ورزیم.

 

موسی قاسمی طوسی افزود: مسؤولان باید در قبال عملکرد خود در این زمینه پاسخگو باشند و عملکرد خود را به مردم و مسؤولان ارائه کنند تا همه در یک راستا عمل کنیم تا این مهم در جامعه عملیاتی شود./ 1317/پ202/ح

ارسال نظرات