۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۸۲۱۷۴

تشریح روند بررسی برجام در شورای امنیت ملی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ابعاد مختلف این سند در دو بخش عمومی و تخصصی با نگاهی واقع بینانه و به دور از قضاوت های جناحی ، در حال بررسی توسط متخصصان است.
علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی شب گذشته در جمع نخبگان، برگزیدگان، اساتید و شورای مدیران دانشگاه تبریز اظهار داشت: بررسی ابعاد مختلف متن برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای به دور از نگاه‌های جناحی و تنها با نگرش وحدت و منافع ملی صورت می گیرد.


وی با بیان این‌که بررسی برجام در شورای امنیت ملی مراحل پایانی را طی می کند و مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها، بحث‌ها و تبادل نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این است که جمع بندی ها به تحکیم وحدت ملی و وفاق و ثبات در کشور کمک کند.


شمخانی با تشریح تشریح روند بررسی برجام در شورای امنیت ملی تصریح کرد: ابعاد مختلف این سند در دو بخش عمومی و تخصصی با نگاهی واقع بینانه و به دور از قضاوت های جناحی، در حال بررسی توسط متخصصان است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این‌که متن برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای به گونه ای است که تامین کننده منافع ملی جمهوری اسلامی است، یادآور شد: قدرت هسته ای ایران اسلامی با اتکا به نیروی داخلی به وجود آمده و امروز برگ برنده ما نیز همین است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش دانشگاهیان در اقتدار علمی کشور اظهار داشت: پایه و اساس توسعه، بالا بردن توان علمی است، باید با دانش و فناوری نسبت به توسعه زیرساخت ها، افزایش تولید و حل مشکلات زیست محیطی کمک کنیم.


شمخانی با بیان این‌که تقویت بنیادی دانشگاه ها باید منجر به نفوذ فناوری در بخش های مختلف شود، خاطرنشان کرد: هر کس به سهم خود باید برای رفع مشکلات تلاش کند و در این زمینه استادان دانشگاه ها، نخبگان و پژوهشگران در صف اول هستند.


وی تولید علم و ثروت برای کشور را توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به مطالبات معظم‌له از دانشگاهیان گفت: این مطالبه رهبری جز در دانشگاه ها محقق نمی شود، همچنان که دانش و فناوری هسته‌ای کشور بومی شد و دشمن نمی تواند تأثیری در رشد و توسعه آن داشته باشد، باید در دیگر عرصه‌ها نیز این‌گونه عمل کرد./935/پ203/ج

ارسال نظرات