۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۲۰۰
امام جمعه موقت بوشهر:

دشمنان امروز به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ سیاسی در ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر با بیان این‌که دشمن امروز هدفش اختلاف و تفرقه افکنی و نفوذ سیاسی در کشور است تا بنواند به اهدافش در کشور برسد، گفت: دشمن اکنون بداند فکر براندازی نظام را با خود به گور خواهد برد زیرا این نظام ریشه در خون شهدا دارد و تا همیشه پابرجا است.
حجت الاسلام يوسف جمالي-مدير حوزه علميه خواهران بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته با تبریک به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: در زمان امامت امام رضا(ع) در خراسان مردم نیشابور از حضرت روایتی را درخواست کردند و حضرت حدیث سلسلة الذهب را روایت کردند که از پدرانشان به آنها رسیده و همان حدیثی است که مانند طلا ناب است.

 

وی افزود: روایات که از ایشان رسیده است و در زمان حکومت مأمون بود نشان از مغلوب ماندن مأمون بود و هدف سلطنت او بر مردم بود و حدیث سلسلة الذهب دلالت بر حقانیت و امامت امام رضا(ع) دارد.


حجت الاسلام جمالی گفت: پناهگاهی که امام رضا(ع) به مردم معرفی می کند همان کلمه توحید لااله الا الله است.


امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های اول نمازجمعه اظهار کرد: شیطان همیشه به دنبال اغوا کردن انسان ها از صراط مستقیم که همان راه خدا است؛ شیطان از همه طرف انسان را گمراه می کند و اعمال صالح انسان و اعتقادات او را متزلزل می سازد.


وی افزود: از نشانه های یاران و اصحاب امام زمان(عج) این است که قلب های آنها از راه راست منحرف نمی شود و قلبهایشان جایگاه خدا است.


امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های دوم نمازجمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مجمع جهانی اهل بیت و رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نظام سلطه و و در رأس آن آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران اسلامی معرفی کردند.

 

حجت الاسلام جمالی با تأکید اینکه به کسی که دشمن ما است و ظلم روا می دارد تکیه نکنید یادآور شد: دشمن ما کسی است که با توطئه هایش نسبت به کشورهای مظلوم و آنهایی که ندای آزادی خواهی سر می دهند، ظلم می کند.


وی بیان کرد: امروز آمریکا به عنوان حامی تروریست و رژیم اشغالگر قدس است و امروز ظلم های آمریکا و جنایت های این ابرقدرت بر ملت مظلوم یمن، کشورهای عراق، سوریه و افغانستان بر کسی پوشیده نیست.


امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دشمن همان دشمن است ولی اهداف خود را تغییر داده است، اظهار داشت: اختلاف افکنی بین مسلمانان، مسؤولان و مردم اهداف دشمن برای سست کردن پایه های نظام اسلامی ایران است.


وی افزود: دشمن امروز هدفش اختلاف و تفرقه افکنی و نفوذ سیاسی در کشور است تا بنواند به اهدافش در کشور برسد؛ دشمن اکنون بداند فکر براندازی نظام را با خود به گور خواهد برد زیرا این نظام ریشه در خون شهدا دارد و تا همیشه پابرجاست.


امام جمعه موقت بوشهر گفت: آنان بنا دارند پیرو مذاکرات هسته ای که انجام دادند به اهداف سیاسی خود که همان نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، دست یابند.

 

حجت الاسلام جمالی ادامه داد: در این مسیر اول باید با تقویت مبانی اعتقادی جوانان و استفاده از ظرفیت های مساجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل نفوذ فرهنگی آنان ایستادگی کرد.

 

وی ادامه داد: دوم اعتقاد و التزام عملی به اقتصاد مقاومتی و سوم التزام عملی و توجه به اصل ولایت فقیه تنها راه برای جلوگیری از نفوذ اقتصادی و سیاسی دشمن در کشور است./833/پ201/ح

ارسال نظرات