۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۸۲۲۰۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مسجد فرصتی برای ترویج اندیشه‌های ناب دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت‌های مسجد فرصتی برای ترویج اندیشه‌های ناب دینی است، گفت: برگزاری برنامه‌های ارزشمند و شاخص فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در ترویج تعالیم والای دینی و اسلام ناب محمدی داشته باشد.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که مسجد از کارکردها و ظرفیت های ارزشمندی برخوردار است، گفت: باید تلاش های شایسته ای در راستای بهره گیری درست از این مکان معنوی و گرانقدر صورت گیرد.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های مسجد فرصتی برای ترویج اندیشه های ناب دینی است، بیان داشت: برگزاری برنامه های ارزشمند و شاخص فرهنگی می تواند نقش بسزایی در ترویج تعالیم والای دینی و اسلام ناب محمدی داشته باشد.


وی با بیان این که باید زمینه حضور بیش از پیش آحاد مردم و نسل جوان جامعه در مساجد فراهم شود، تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاهی مهم در نظام اسلامی است که می تواند نقش آفرینی بسیاری داشته باشد.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های شوم خود هستند که بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های والایی که مسجد دارد می تواند اثربخش و کارساز باشد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رویکرد دشمنان در تهاجم فرهنگی در راستای تضعیف دین محوری جامعه است، گفت: دشمنان تلاش دارند تا با حربه ها و برنامه های مختلف دین را در جامعه کمرنگ کنند که همگان باید مراقب باشند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که حضور در مسجد زمینه آرامش و روحیه خوب را در وجود انسان نهادینه می کند، بیان داشت: انسان باید زمینه انس بیش از پیش با این مکان مقدس مذهبی را فراهم کند که ثمرات و برکات بسیاری دارد.


وی با اشاره به این که مسجد جایگاه و مکانی گرانقدر برای تقرب الی الله است، تصریح کرد: انسان می تواند با حضور در این مکان معنوی در راستای تعالی و تکامل خود گام بردارد و به جایگاه ارزشمندی نزد خداوند متعال برسد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مسجد همواره در دین مبین اسلام به عنوان مکانی ارزشمند و اثرگذار بوده است و امروز نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: بهره گیری از ظرفیت های مسجد نیازمند برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده است تا بتوانیم از این مکان والا به درستی استفاده کنیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مسجد در طول سال های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان سنگری برای نیروسازی و بسیج نیروها در راستای تحکیم و ترویج ارزش های گرانقدر انقلاب اسلامی بوده است.


امام جمعه آمل با بیان این که امروز نیز باید تلاش کنیم تا از مسجد بهره گیری شایسته ای داشته باشیم، گفت: مسجد می تواند جایگاه والایی در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی داشته باشد که باید اهتمام شایسته ای در این عرصه صورت گیرد./1314/ت302/ف

ارسال نظرات