۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۳۰۷
آیت الله نمازی تأکید کرد؛

مسؤولان نامه امام علی به مالک اشتر را نصب‌العین قرار دهند/ ضرورت انتخاب مدیرانی با سوابق نیکو

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امیرمومنان در نامه خود به مالک اشتر می فرماید، در انتخاب افراد برای اداره مصر از افراد آبرومند، شریف و اصیل که دارای دودمان های صالح و سوابق نیکو هستند استفاده شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان کاشان در دانشگاه کاشان با تبریک دهه کرامت، هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از تأخیر پنج ماهه برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان کاشان انتقاد کرد و گفت: تأخیر در برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان آثار خودش را دارد.

 

وی تأکید کرد: هر قدر مدیران و مسؤولان شهرستان کاشان در جلسات شورای اداری بیشتر در کنار یکدیگر باشند و با هم تعامل و تبادل نظر و اطلاعات داشته باشند تأثیرگذار در منافع ملی است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: گزینش مدیران زیر مجموعه یکی از مسائلی است که در همه نظام های سیاسی و مدیریتی قابل توجه بوده، از این رو افرادی که مسؤولیت می گیرند چه در سطح عالیترین مقام که رییس جمهور در انتخاب وزرا و معاونان باشد و چه در سطح وزیران و استانداران و فرمانداران، در انتخاب افراد زیر مجموعه خود حساس هستند.

 

آیت الله نمازی گفت: حُسن اداره یک مجموعه تنها از سوی یک نفر امکان پذیر نیست چرا که کارها و مسؤولیت ها متفاوت است و برای هر پست و منصبی نیاز به یک مسؤول متخصص است و چنانچه انتخاب ها براساس اصول و کار کارشناسی نباشد دارای عوارضی است که برکل مجموعه تأثیرگذار خواهد بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در مصر برای انتخاب افراد گفت: امیرمومنان در نامه خود به مالک اشتر می فرماید، در انتخاب افراد برای اداره مصر از افراد آبرومند، شریف و اصیل که دارای دودمان های صالح و سوابق نیکو هستند استفاده شود.

 

آیت الله نمازی همچنین با بیان اینکه افرادی که انتخاب می شوند باید بلند همت و آزاده و دلیر و با سخاوت و اهل مدارا باشند، گفت: مدیر نباید تنگ نظر باشد و همکاران خود و مردم را زحمت ندهد.

 

به گفته وی، مدیر باید قدرتمند و شجاع باشد، از این رو امام علی(ع) می فرماید، اگر حکومت به دست خوبان باشد کارها و اداره امور به خوبی انجام خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد: امام علی در ادامه می فرماید، بعد از انتخاب مدیران او را رها نکنید بلکه در ادامه کارها مراقب او باشید و تنها به صرف اینکه مورد تأیید است رها نشود و مانند پدر و مادری که مراقب فرزند جوان خود هستند باید مراقب مدیران خود باشید.

 

به گفته وی، مدیر باید زیر مجموعه خود را مورد تفقد قرار دهد و کارهای او را دنبال کند چرا که برخی افراد فرصت طلب به دلیل ضعف مافوق به قصد سوء استفاده از مدیران به دنبال ارتباط با آنها هستند که متأسفانه در سطح کشور با چنین مواردی روبرو هستیم که ضرر و زیان های زیادی را نیز به منافع ملی کشور وارد کرده اند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که مدیران زیر مجموعه خود را دست کم نگیرید، گفت: اگر مدیری از زیر مجموعه خود کار می خواهد باید مراقب او هم باشد و مشکلات او را برطرف کند.

 

وی افزود: این مراقبت ها و مساعدت ها در همکاری مدیران تحت امر شما مؤثر است، از این رو اگر کمکی از شما برای مدیران زیر مجموعه خود ساخته است حتی اگر محبت باشد کوتاهی نکنید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: محبت مدیران به زیر مجموعه خود سبب می شود تا آنها مصلحت اندیش و مصلحت خواه شما باشند و تفکر و دیدگاه های آنها نسبت به شما مثبت باشد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که ارتباط و تعامل با مدیران زیر مجموعه سبب تقویت مدیریت ها می شود، گفت: امام علی(ع) می فرماید، هر حرکت محبت آمیزی را از سوی افراد زیر مجموعه خود دست کم نگیرید چرا که باعث اعتماد افراد به مدیران می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات