۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۳۵۷۸
حداد عادل:

طلاب جوان مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند/ چشم آزادی خواهان جهان به روحانیت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر داشتن الگو در زندگی طلاب، گفت: طلاب جوانی که در راه کسب معارف اسلامی هستند، بهتر است رهبر معظم انقلاب را الگوی زندگی خود قرار دهند.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، غروب چهار‌شنبه 4 شهریور ماه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه دارالسلام، در محل این مرکز حوزوی، گفت: دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که دیگر بدون دین نمی‌تواند ادامه حیات دهد، زیرا کسانی که در غرب پس از قرن نوزدهم و با آن همه جهش علمی دین را یک مسأله برای انسان‌های قرون قبل می‌دانستند، امروز در مواجهه با چالش‌های مختلف هویتی در یافته‌اند که دین می‌تواند راهگشای زندگی بشری باشد.



وی افزود: امروز در دنیا شاهد هستیم که هنوز عده‌ای نیز بر طبل جهل خود و دین ستیزی می‌کوبند و با شعار‌های حقوق بشری به‌شدت مظلومین عالم را آزار می‌دهند و آنان را از بین می‌برند



حداد عادل با اشاره به انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد: انقلاب ما برای احیای مفاهیم عمیق انسانی و اسلامی شکل گرفت، در این راه نیز با استفاده از معلمان برتر در حوزه دین، به ترویج مفاهیم الهی پرداخت.



نماینده مردم تهران در مجلس روحانیت را چراغ راه دین‌داری خواند و اضافه کرد: روحانیت همچون چراغی برای بشریت است و از طریق روحانیت و تاثیرگذاری آن می‌توان جامعه را به سمت و سوی صحیح و الهی حرکت داد.



وی با سفارش به طلاب در خصوص یادگیری مفاهیم قرآنی، تصریح کرد: باید طلاب با اشراف به قرآن و احادیث و استفاده از این مفاهیم عمیق دینی در موعظه‌های خود، مردم را آگاه کنند و عموم جامعه را از گناه دور نگه دارند ضمن این‌که طلاب جوان باید در کار تحصیلی خود حتما از نهج البلاغه بهره ببرند.



حداد عادل داشتن الگو در زندگی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: طلاب جوان باید برای خود یک الگو داشته باشند، همان‌طور که بزرگان حوزه‌های علمیه ما نیز در گذشته برای خود الگو‌هایی همچون آیت الله بروجردی را برگزیده بودند.



وی ادامه داد: در سال‌های انقلاب نیز امام راحل الگوی بزرگ طلاب بود، بعد از ایشان نیز طلاب نیز با هوشمندی خود از شخص رهبر معظم انقلاب استفاده کردند و ایشان را به عنوان الگویی برای تمام وجوه زندگی خود انتخاب کردند.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با شمردن ویژگی‌های اخلاقی رهبر معظم انقلاب، گفت: دو ویژگی ساده زیستی و استکبار ستیزی رهبر معظم انقلاب از نقاط شاخصی است که باید طلاب جوان به آن‌ها بسیار توجه کنند و در زندگی خود نیز این ویژگی‌های منحصر به‌فرد را تا جایی که می‌توانند به‌کار بگیرند.



حداد عادل ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مفاهیم علمی نیز چهره‌ای درخشان هستند، ایشان علاوه بر اشراف کامل به تاریخ معاصر به ادبیات نیز علاقه دارند که این ویژگی‌های علمی می‌تواند درس بزرگی برای جوانان جویای علم باشد تا در زندگی خود به مفاهیم و منابع مختلف علمی مراجعه کنند.



وی در پایان با تمجید از تمام فعالیت‌های صورت گرفته در مدرسه علمیه دارالسلام، تاکید کرد: بدنه روحانیت باید بداند که امروز فراتر از مرز‌ها چشم‌های آزادی خواهان منتظر حرکات انقلابی و هدایت کننده بشری روحانیت شیعه است، از این رو باید طلاب جوان متوجه اهمیت لباسی که می‌خواهند به آن ملبس شوند را به‌خوبی درک کنند. /856/پ202/ش

ارسال نظرات