۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۸۳۸۲۳
امام جمعه تبریز:

اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب خواسته ملت از دولتمردان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری، گفت: ما از تمامی مسؤولان کشوری می خواهیم تا رهنمودهای مقام معظم رهبری را مو به مو اجرا کنند.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: متاسفانه افکاری که در زمان بنی صدر در خصوص ولایت فقیه و شورای نگهبان از سوی او و طرفدارانش مطرح می شد کم و بیش از سوی برخی ها به گوش می رسد،


وی اضافه کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که این حرف ها نه تنها مورد قبول مردم نیست، بلکه موجب تشتت افکار می شود که امری بسیار ناپسند است.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری در هفته دولت، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری را می توان در 14 محور خلاصه کرد؛ ایشان ضمن قدردانی از تلاشهای دولت، از جمله در زمینه کاهش تورم، آرامش و ثبات اقتصادی، سلامت و بهداشت و پایان مذاکرات هسته ای ضمن انتقاد هایی از خدمات دولت تقدیر کردند.


وی ادامه داد: رهبری در این دیدار تاکید کردند که در روند حرکت عمومی کشور، «توجه کامل به تداوم دشمنی دشمنان، هوشیاری در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه سازی، حفظ شتاب علمی، مدیریت عرصه فرهنگ بر مبنای اصول و شعارهای امام و انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شبستری گفت: مقام معظم رهبری توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدی بازرگانی خارجی، تدوین برنامه ای منسجم و زمان بندی شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از جمله اموری عنوان کردند که باید مورد توجه کامل مسؤولان باشد.


وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع هسته ای فرمودند پایان دادن به مذاکرات هسته ای یکی از کارهای بسیار مهمی است که انجام شده و امیدواریم که اگر در این زمینه برخی مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف شود.


وی افزود: رهبر انقلاب، در عین حال، در بحث هسته ای، احتمال بی توجهی به اهداف دشمنان را از جمله نگرانی ها و دغدغه های خود برشمردند.


آیت‌الله شبستری تاکید کرد: از اول انقلاب تا امروز دشمنی صهیونیستها و آمریکایی ها با انقلاب و جمهوری اسلامی کم نشده است و این واقعیت نباید به هیچ وجه در ذهن مسئولان کمرنگ شود.


عضو خبرگان رهبری گفت: رهبری فرمودند: البته روشهای دشمنی و ضربه زدن، ممکن است نو و جدید بشود اما همه مسؤولان «سیاسی، اقتصادی، فرهنگی» باید توجه کنند که مطلقاً در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند و تصمیمات آنها خواسته یا ناخواسته به اجرای بسته مورد نظر بیگانگان کمک نکند.


وی افزود: برخی رسانه ها در حال انتشار اخباری مبنی بر اتمام انقلابی گری ایرانیان بودند که بیانات مقام معظم رهبری همه آن ها را خنثی کرد.


آیت الله شبستری افزود: مقام معظم رهبری، هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذ پیچیده و تدریجی را ضرورتی عینی برشمردند و تأکید کردند، باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد.


وی گفت: ایشان گفتند که اگر غفلت شود ناگهان متوجه می شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: رهبری فرهنگ را اولویت دیگر این برهه از زمان برشمردند و خاطرنشان کردند، مشکلات اقتصادی موجب پریشانی فکر نمی شود اما مشکلات فرهنگی، گاه خواب را از انسان می رباید.


وی افزود: رهبر انقلاب، تولید محصولات فرهنگی سالم و جلوگیری از تولیدات مضر فرهنگی را دو وظیفه اصلی مسؤولان برشمردند و خاطرنشان کردند: در همه کشورهای دنیا، از محصولات فرهنگی مراقبت می شود بنابراین اگر برخی تولیدات اعم از نمایشی و مکتوب، با مبانی و اصول در تضاد هستند بدون رودربایستی جلوی آنها را بگیرید.


آیت الله شبستری اضافه کرد: رهبری با رد کامل رهاسازی فرهنگی تأکید کردند: عرصه فرهنگ باید براساس مبانی و شعارهای امام و انقلاب مدیریت و خوراک فرهنگی سالم برای جامعه تولید شود.


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمایشات بسیار مهمی را در عرصه های مختلف بیان کردند اما معلوم نیست که مسؤولان کشور به این تذکر رهبری توجه خواهند کرد یا نه.


امام جمعه تبریز گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار در خصوص لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، رشد حرکت علمی کشور و پرهیز از ایجاد اختلاف و دوگانگی، هشدار دادند و ما از تمامی مسؤولان کشوری می خواهیم تا رهنمود های مقام معظم رهبری مو به مو اجرا شود.


وی با گرامیداشت هفته دولت به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این دو شهید عزیز هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب خدمات بسیار ارزنده ای داشتند و همیشه باهم بودند و بالاخره با هم نیز به فیض شهادت نایل شدند.


وی افزود: لازم است تا تمام مردم شریف ایران به ویژه مسؤولان محترم کشور با تاسی از این دو شهید والا مقام، از خصوصیات این دو عزیز درس گرفته و به زندگی و کار خود رنگ و بوی الهی بخشند.


عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده به دیدار شهیدان رجایی و باهنر در خانه شان رفته بودم، هر دوی این دو شهید دارای خانه ای بسیار ساده و بی آلایش و هم سطح با قشر طبقه سوم و چهارم جامعه بودند.


وی گفت: این اراده و سنت الهی است که چنین افرادی از قشر مستضعف را به چنین مقام بلندی برساند تا بدون هیچ گونه ادعایی مشغول خدمت رسانی به کشور باشند.


آیت الله شبستری ادامه داد: استکبار ستیزی و ولایتمداری از جمله خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود که باید الگویی برای مسؤولان امروز کشور باشد.


وی گفت: فقدان افراد بزرگی همچون شهیدان رجایی و باهنر یک مصیبت بزرگ است چرا که امثال این بزرگوران بسیار کم هستند.


نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: دو عنصر کم حرفی و پرکاری از جمله ویژگی های برجسته شهید رجایی بود چرا که صرف ارائه آمار کار درستی نبوده و هنر نیست، هنر آن است که ضمن کم حرفی و پرکاری و به دور از ارائه آمار های کذایی، در صدد حل مشکلات کشور و مردم بود.


وی افزود: شهیدان رجایی، باهنر و مدنی ذوب در ولایت بودند و فقدان این بزرگواران یک مصیبت بزرگ برای جامعه اسلامی است.


امام جمعه تبریز افزود: این بزرگواران در زمان حیات خود خدمات بسیاری را انجام دادند و با شهادت خود نیز عزت و بزرگی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.


وی اضافه کرد: در زمان بنی صدر خائن وضعیتی به وجود آمده بود که حق و باطل ممزوج شده بود اما با شهادت شهید بهشتی حجاب ها به کنار رفته و ماهیت پلید منافقین روشن شد و این یکی از برکات شهادت است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: گرچه شهیدان رجایی و باهنر جزو استوانه های نظام بودند اما با شهادت خود چهره بزک کرده منافقین را کنار زدند.


وی افزود: اینها به خیال خود می خواستند با ترور این عزیزان انقلاب را تخریب کنند اما موجب تثبیت این نظام شد.


وی با اشاره به  هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم، گفت: بنا به نقل های موثق در راه انقلاب چیزی در حدود 17هزار شهید ترور وجود دارد.


خطیب جمعه تبریز گفت: آمریکا در حالی که از تروریست های داعشی و تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی کرده و به صورت همه جانبه آن ها را تجهیز می کند تا موجب قتل عام کودکان و زنان مسلمان شود، ایران را متهم به حمایت از تروریست می کند، در حالی که ایران اسلامی حامی ملت های مظلوم و بی سرپناه است که زیر تهاجمات گسترده این گروهک های تروریستی قرار گرفته است.


وی با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه هایی در استان آذربایجان شرقی در هفته دولت، گفت: قطار شهری تبریز بعد از 14 سال تلاش بالاخره به بهره برداری رسید و امید است تا فاز های بعدی این قطار شهری نیز به زودی به سرانجام برسد./854/پ201/ب4

ارسال نظرات