۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۹۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت وگو با رسا:

استقامت داخلی مهم‌ترین رکن پیروزی مقابل دشمن/ وابستگی به اجانب برای جوامع اسلامی مصیبت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مهم ترین رکن و محوری که توانست ما را در مقابل دشمنان در صحنه های مختلف به پیروزی برساند تدبیر متکی بر ارزش های دینی و ایجاد روحیه استقامت داخلی است.
عبدالرضا سروستاني

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، و تقدیر از زحمات دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسخ ارزیابی از مهم ترین نقاط قوت و ضعف دولت تدبیر و امید، گفت: طبیعی است که دولت یازدهم از آغاز تاکنون فعالیت های قابل تقدیری از جمله تلاش جهت حقانیت نظام شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی و ثبات اقتصادی انجام داده و انتظار جامعه از دولت تدبیر و امید این است که در سیاست خارجی با هوشیاری لازم در عرصه های بین المللی نقش خود را ایفا کند، زیرا ابرقدرت ها همیشه برای منافع خود حرکت می کنند و از عداوتشان با نظام اسلامی دست برنخواهند داشت.

 

وی افزود: ما باید وارث کسانی باشیم که همیشه به عزت و استقلال کشور و ارزش های دینی اندیشیده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ارزیابی از نقدپذیری مسؤولان دستگاه های اجرایی گفت: نقد در جامعه یکی از اموری است که می تواند نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات و موانع و گامی به سمت پیشرفت کشور و جامعه باشد.

 

تک نظری در یک جامعه نمی تواند موفق باشد

وی ادامه داد: تک نظری در یک جامعه نمی تواند موفق باشد؛ بلکه باید نظرات سلایق و جناح های مختلف و در یک فضای بسیار صمیمی و به دور از جنجال مورد توجه باشد، تا نقاط ضعف و قوت ما از درون جامعه تعیین شود و برای ارتقای نقاط قوت تلاش کرده، و در از بین بردن ضعف ها کوشش کنیم.

 

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: البته نوع نقد هم مهم است، نقدی که منصفانه و از سر دلسوزی باشد، قطعاً دارای اثرگذاری بالایی خواهد بود، و اگر نقد برای تخریب و تضعیف باشد، مطمئناً این حرکت به نفع دشمنان ما است؛ بنابراین اخلاق اسلامی ایجاب می کند که نقد منصفانه باشد، ابزار و امکانات و شرایط لازم را در نظر بگیریم و وقتی نقد بر این محور بود مسؤولان باید با کمال گشاده رویی از آن استقبال کنند و برای منتقدین کمال احترام را قائل باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه روش دولت را با رفتار و روش شهیدان رجایی و باهنر منطبق می دانید، اظهار داشت: ما وارث شهدایی هستیم که همه دار و ندار خود را برای عزت و استقلال کشور تقدیم کردند. شهدا الگوهای بزرگی برای ما بودند.

 

حجت الاسلام سروستانی گفت: رجایی و باهنر به عنوان عالی ترین مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران، مشی و روش آنها به این شیوه بود که حکومت داری را براساس تعالیم اسلامی و ارزش های دینی و با تکیه بر قرآن اداره کنند.

 

وی افزود: در این مورد توجه به سیره این بزرگان یکی از ضرورت هایی است که باید محور اساسی دولتمردان ما باشد که البته دولتمردان ما از همین جنس هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پاسخ به اینکه توصیه های مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت های درونی و استعدادها و توانمندی های ملت و دولت، تا چه میزان توانسته است نگاه به داخل را عملی سازد بیان داشت: طبیعتاً با همه عداوت و دشمنی های مخالفان نظام اسلامی، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در آینده هم مزاحمت های زیادی از سوی دشمنان ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام سروستانی گفت: یکی از تدابیری که باید اندیشیده شود و سرلوحه خدمتگزاران نظام شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گیرد، دشمن شناسی است. آنها با همه قوا و توانشان با پیشه کردن نیرنگ های مختلف در عرصه های سیاسی، اقتصادی فرهنگی و سایر عرصه ها در صدد ضربه زدن به نطام ما هستند.

 

مهم ترین رکن پیروزی مقابل دشمن ایجاد روحیه استقامت داخلی است

وی افزود: مهم ترین رکن و محوری که توانست ما را در مقابل دشمنان در صحنه های مختلف به پیروزی برساند تدبیر متکی بر ارزش های دینی و ایجاد روحیه استقامت داخلی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همان طوری که رهبر معظم انقلاب در توصیه های مختلف بر استفاده از ظرفیت های درونی و استعدادها و توانمندی های ملت تأکید دارند باید دولت این را به عنوان یک محور اساسی و تنها راه نجات کشور و سرلوحه کار خود از شر اجانب و بدخواهان قرار دهند تا بتوانند از همه ظرفیت ها در جهت توانمندسازی و اقتدار ایران اسلامی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام سروستانی در پاسخ به اینکه دولت تا چه میزان در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی توانسته خود را با سیاست های نظام تطبیق دهد، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از محورهای ضروری در نظام دینی و اسلامی ما که دولتمردان باید به آن عنایت ویژه داشته باشند، توجه به اقتصاد جامعه است؛ زیرا در متون دینی داریم که «مَن لَا َمعَاشَ لَه لَا مَعَادَ لَه».

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امور اقتصادی جامعه یک امور حیاتی است، در این مسیر پیشه کردن اقتصاد مقاومتی است، که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند.

 

وی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی جامعی برای اقتصاد داشته باشیم، با تکیه بر خلاقیت ها و منابع ارزشمندی که در کشور وجود دارد و همچنین به کمک منابع عظیم خدادادی و پاکی و صداقت و افکار نورانی موجود در جامعه می توانیم برترین قدرت اقتصادی جهان را دارا باشیم.

 

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: در این مسیر باید از تجارب و ابتکاراتی که کشورهای پیشرفته اقتصادی به دست می آورند با ایجاد تعامل مناسب از آن تجارب در جهت اقتصادی استفاده کنیم و برای به چرخش درآوردن چرخ عظیم اقتصادی تلاش کنیم طبیعتاً مسؤولان دلسوز اجرایی کشور عزیزمان گام های مهمی برداشته اند اما تا رسیدن به نقطه مناسب فاصله زیادی داریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقتی جامعه ای از نظر اقتصادی توانمند باشد می تواند در عرصه های مختلف به موفقیت برسد و در جامعه اسلامی ما اگر اقتصاد توانمند در کنار فرهنگ مبتنی بر تعالیم دینی قرار بگیرد این دو محور می تواند مبنای بزرگی برای اقتدار سیاسی و دفاعی ما باشد.

 

عدم وابستگی و استقبال از نگاه وارداتی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی

وی یادآور شد: عدم وابستگی و استقبال از نگاه وارداتی به تولیدات خارجی و تلاش جهت کیفیت بخشی به کالاهای تولید شده درون جامعه اسلامی یکی از راهبردهایی است که باید در بین مسؤولان نظام ما صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام سروستانی در ارزیابی از میزان توجه دولت به مقوله فرهنگ دینی، بیان کرد: یکی دیگر از محورهایی که برای نظام اسلامی ما جنبه حیاتی دارد، مسأله فرهنگ است؛ فرهنگی که ما مطالبه می کنیم، فرهنگی مبتنی بر کرامت و عزت نفس انسانی و نشأت گرفته از آیات نورانی قرآن کریم و معارف ارزشمند اهل بیت عصمت و در یک نگاه مبتنی بر ارزش های اسلامی است؛ زیرا این فرهنگ غنی ترین و جامع ترین فرهنگ در میان جهانیان است و اسلام دینی می‌باشد، که هیچ دینی مافوق آن وجود ندارد.

 

وی افزود: در حالی که بسیاری از ادیان فقط به دنیا نظر دارند ولی دین ما هم به دنیا و هم به آخرت توجه دارند و هم برای زندگی بشر در دنیا و هم برای آخرت در ابعاد مختلف برنامه دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هر مقدار توجه به نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اهتمام داشته باشیم، به همان مقدار شاهد کاستن از آسیب های اجتماعی و بداخلاقی ها در جامعه هستیم؛ بنابراین ضرورت دارد مسؤولان اجرایی به اشاعه فعالیت های دینی در جامعه توجه و اهتمام داشته باشند.

 

داشتن خودباوری و دل بستن به توان داخلی

حجت الاسلام سروستانی در شناخت علت آفت ها و آسیب های نگاه به بیرون اظهار داشت: اساس و بنیان نظام شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) برای استقلال و عدم وابستگی به خارج بود، البته این مطلب نه به این معنا است که ما با جهان خارج تعامل نداشته باشیم، اما در مرحله اول باید با خودباوری و دل بستن به توان داخلی و تلاش جهت تربیت و رشد کارشناسان مجرب برای توسعه کشور با نظر به درون جامعه نگریست؛ زیرا این ظرفیت به خوبی قابل تحقق است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مهم ترین مصیبت برای یک جامعه وابستگی به اجانب است؛ چرا که اگر یک کشور به راحت طلبی رفاه طلبی عادت کند و از خلاقیت خود استفاده نکند، دیر یا زود مورد تهاجم جوامعی قرار خواهد گرفت که از نظر اقتصادی و فکری به آنها دلبسته بود.

 

وی تصریح کرد: نگاه ما به رشد و پیشرفت جامعه باید درونی باشد و در این راستا لازم است با تکیه بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و عدم وابستگی و دلدادگی به بیرون از مرزها اقدام کنیم.

 

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: یکی از تلاش های دولت، توسعه فضای تعامل با سایر کشورها است؛ تعامل و گفت وگو مقدمه ای برای حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ از این محور سیاسی ما باید استقبال کنیم و زحمات دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما قابل تقدیر است.

 

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری توصیه کردند، باید مراقب مدعیان قدرت باشیم که آنها نه قابل اعتماد و نه به دنبال منافع ما هستند، بلکه دنبال منافع و مقصود خویش هستند و هر جایی که منافع آنها ایجاب کند عهد و پیمان ها را خواهند شکست؛ زیرا تعهد آنها مادی است و هیچ گونه تعهد معنوی و اخلاقی ندارند./833/ت301/ب4

ارسال نظرات