۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۸۳۹۷۰
کارشناس امور خانواده:

اخلاص در عمل ارزش‌ها را در وجود آدمی نهادینه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور خانواده با اشاره به اهمیت رعایت خضوع و خشوع در انجام اعمال، گفت: اخلاص در عمل ارزش‌ها را در وجود آدمی نهادینه می‌کند.
اخلاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی محمدی کارشناس امور خانواده ظهر امروز هفتم شهریور در مسجد محمدخان بیگ قزوین، گفت: اخلاص در عمل، صفتی است که سایر ارزش‌ها را در وجود ما نهادینه کرده و موجب استواری زندگی بر پایه تقوا و پرهیزکاری می‌شود.

 

این کارشناس امور خانواده با بیان این‌که اعمال انسان به دو دسته مرده و زنده تقسیم می‌شود، اظهار کرد: عمل مرده آن است که آدمی 90 سال آن را انجام‌ می‌دهد اما روی زمین‌ مانده و به آسمان عروج نمی‌کند؛ یک عمل هم عمل زنده است که هر کدامش را که انجام می‌دهیم پرکشیده و به عالم ملکوت می‌رود و ذخیره برای آخرت می‌شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که سوره فاطر به این حقیقت اعمال اشاره دارد، عنوان کرد: عملی که جان دارد حرکت می‌کند و به سرعت تمام حجاب‌ها را رد کرده و به مقصد می‌رسد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به رعایت خضوع و خشوع در انجام اعمال خاطرنشان کرد: اینکه ما می‌گوییم مومن واقعی هستیم، ادعای بزرگی است و باید گفت که اگر خدا قبول کند بنده مسلمانی هستم که او مرا را بیدار کرده و به من توفیق چشیدن شهد شیرین اسلام را عنایت کرده است.

 

وی ادعای بندگی و گفتن از عبادات را بی‌انصافی دانست و افزود: زندگی انسان به هر حال خالی نمی‌ماند؛ بهتر است ثانیه‌های عمرمان را با اعمال صالح و مثبت پر کنیم تا پریشانی و پشیمانی به دنبال نداشته باشد.

 

این کارشناس امور خانواده با اشاره به این‌که باید برای لحظه، لحظه‌های عمر و اعمالمان در قیامت پاسخگو باشیم، ابراز کرد: متاسفانه گاهی توجه نداریم که خداوند چه نعمت‌هایی به ما عطا کرده و چگونه باید از این الطاف الهی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که انسان باید مرتب و مکرر در حال آراستن روح و ضمیر باطنی خود به وسیله فضیلت‌های معنوی باشد، گفت: بهتر است آدمی از هر فرصتی برای تزکیه وجود خود و رسیدن به قرب الهی استفاده کند.

 

وی در پایان گفت: برای این‌که زندگی ما رنگ الهی به خود بگیرد باید اعمال و رفتارمان متناسب با شئونات الهی باشد و در مسیر حق و حقیقت گام برداریم و پیوسته از فرمان حق تبعیت کنیم./955/پ202/ب4

ارسال نظرات