۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۸۴۱۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن نفوذ در رجال سیاسی کشور را در دستور کار قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غرب در تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده و به بحث نفوذ در رجال سیاسی روی آورده است، گفت: وظیفه شورای نگهبان بسیار سنگین تراز قبل شده است.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شورای نگهبان به عنوان شورای صیانت از اجرای قانون اساسی شناخته می شود، گفت: این شورا یک نهاد خود ساخته نیست، بلکه تمام نظام هایی که دموکراسی دارند و حتی نظام های نخبگی و شیوه های دیگر حکومتی از این نهاد بهره می برند.

 

وی افزود: در کشور آمریکا نیز برای انتخاب رییس جمهور محدودیت هایی اعمال می شود و هر کسی نمی تواند رییس جمهور شود که این امر در سیستم الکترال و مجلس سنا مطرح است و این خود یک فیلتر محسوب می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی گفت: آنهایی که به ایران اسلامی در رابطه با سیستم تأیید نامزدهای انتخاباتی نقد می کنند با بررسی در نظام های غربی و آمریکایی متوجه می شوند که این سیستم در کشورهای خودشان نیز وجود دارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا با بیان این که عقلای سیاسی جهان به شورای صیانت از قانون اساسی اعتراف دارند، گفت: ایران اسلامی دغدغه ای دینی و انقلابی دارد تا منتخبان، رفتار و صحبت هایشان برخلاف قرآن، اخلاق و قانون اساسی نباشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که وجود شورای نگهبان لازم است و در زمان کنونی از هر زمان دیگر لازم تر است، افزود: نوع فشار، شبهات و نفوذهایی که غرب به برخی از شخصیت ها دارد در زمان حال بسیار بیشتر شده است.

 

دشمن به نفوذ در رجال سیاسی روی آورده است

وی با اشاره به این که غرب در تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده و به بحث نفوذ در رجال سیاسی روی آورده است، گفت: وظیفه شورای نگهبان بسیار سنگین تراز قبل شده است، چرا که شخصیتی که در ظاهر با ما است، اما از پشت به آرمان های نظام خنجر می زند قابل تحمل نیست و تنها شورای نگهبان می تواند از این معضل جلوگیری کند.

 

به گفته وی، در تاریخ شاهد خیانت افرادی با ظاهر موجه و در درون حاکمیت، اما نفوذی دشمن بوده ایم که سبب خیانت به کشور خود شدند و نهضتی را دچار انحراف و شکست کرده اند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نباید اشتباهات تاریخ تکرار شود، یادآور شد: امام راحل فرمود نگذارید اسلام سیلی بخورد، چرا که پیکر اسلام توان راست شدن را ندارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شورای نگهبان وظیفه صیانت از قانون اساسی بر اساس قرآن را به عهده دارد، گفت: رجالی که برای مجالس مختلف انتخاب می شوند، باید منطبق بر موازین اسلام و ملتزم بر قانون اساسی باشند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات