۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۴۲۷۶
13 شهریور در مشهد؛

آزمون مرحله استانی طرح قرآنی 1449 برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی کانون رسالت(کانون تخصصی قرآن خراسان رضوی) گفت: طرح قرآنی 1449 در 120 کانون در شهرستان های استان و 80 کانون در مشهد درحال اجرا شدن است.
مسابقات معارف قرآن کريم

مختاری، معاون فرهنگی کانون رسالت(کانون تخصصی قرآن خراسان رضوی) درگفت و گو با خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های طرح قرآنی 1449 گفت: این طرح از آغاز ماه مبارک رمضان در استان آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.

 

 

دبیر اجرایی طرح قرآنی 1449 افزود: این طرح در 120 کانون در شهرستان های استان و در 80 کانون در مشهد درحال اجرا شدن است که در شهرستان تربت حیدریه در 12 کانون، تربت جام 31 کانون، نیشابور 36 کانون و در سبزوار12 کانون و 30 کانون دیگر به صورت پراکنده در سطح استان مجری این طرح هستند.

 

معاون فرهنگی کانون رسالت با بیان این که ظرفیت هر کلاس بین 15 تا 25 نفر است، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی دو هزار و 400 نفر امسال شرکت کرده اند.

 

وی با بیان این که آزمون مرحله نیمه نهایی در روز 13 شهریور در مشهد برگزار می شود، بیان داشت: پس از آزمون مرحله استانی از هر کلاس یک نفر به عنوان برگزیده به مرحله کشوری را پیدا می کند.

 

براساس این گزارش، طرح قرآنی بشارت از جمله دیگر برنامه های قرآنی کانون های مساجد است که در سه بخش عمومی شامل خانواده ها و اعضای کانون ها در همه سنین برگزار می شود.

 

در بخش عمومی طرح قرآنی بشارت، کتابچه ای در اختیار خانواده ها قرار می گیرد که هر خانواده باید یک نکته اخلاقی اجتماعی از هر جزء قرآن در آن یادداشت کند و نوشتن یک پیام از نهج البلاغه و کامل کردن جمله ناقص در این کتابچه از دیگر بخش های این طرح است.

 

بخش دوم شامل بخش کانونی است که تعدادی از کانون ها اقدام به برگزاری مسابقات در قالب تفسیر و مفاهیم با محوریت یک سوره قرآن است که برگزار می شود.

 

بخش ویژه طرح قرآنی بشارت در کانون های منتخب در مشهد و شهرستان های استان برگزار می شود که 20 کانون در مشهد و 28 کانون در شهرستان ها این طرح را برگزار می کنند که در مجموع 48 کانون مجری اجرای طرح قرآنی بشارت به صورت ویژه هستند.

 

برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از دو هزار مسجد در استان و نیز فعالیت 67 مرکز قرآنی با عنوان«خانه های نور» و «شکوفه بهشت» تحت عنوان مهد قرآن مسجد و برگزاری مسابقات قرآنی جشنواره «مدهامتان» هر ساله در رشته های مختلف قرآنی از جمله دیگر فعالیت های قرآنی کانون های مساجد استان خراسان رضوی است.

 

گفتنی است، در حال حاضر 30 کانون‌های تخصصی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که این کانون‌ها فعالیت‌های تخصصی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، سمعی و بصری را انجام می‌دهند./934/ت302/ب4

ارسال نظرات