۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۸۴۴۲۵
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت راه اندازی مراکز پاسخگویی به شبهات دینی در مدارس و دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروزه دشمن با شبهه افکنی در ذهن و روح نسل جوان به دنبال سست کردن عقاید آنها است، گفت: همین امر ضرورت راه اندازی مراکز پاسخگویی به شبهات دینی را در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری کرده است.
شبهه افکني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی، پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی همایش فرهنگی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدارس علمیه و روحانیت در رونق فرهنگی یک جامعه نقش پیشگام دارند، افزود: اگر این قشر بتوانند به خوبی به نیازهای مردم و نسل جوان در جامعه پاسخ دهند جامعه در مسیر درست حر کت کرده و بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد.

 

وی افزود: امروز نسل جوان از جانب دو دشمن تهدید می‌شود که اندیشه‌های غربی و سکولار و اندیشه‌های افراطی مانند وهابیت و جریان شیرازی‌ها از این جمله هستند و ما باید در این دو جبهه به صورت همزمان مبارزه کنیم تا بتوانیم نسل جوان را از گرداب انحراف نجات دهیم.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه امروز شبهه افکنی دشمن تنها به دانشگاه و نسل جوان محدود نمی‌شود بلکه به مدارس و قشر دانش آموزی و نوجوان هم سرایت کرده است، اظهار کرد: به همین دلیل باید حضور روحانیان و مبلغان در دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها بیش از گذشته باشد و تا جایی که می‌توانند برای این دو قشر موضوعات دینی را به خوبی شفاف سازی کنند تا جایی برای رخنه دشمن باقی نماند.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی ادامه داد: در حال حاضر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در مراکز دانشگاهی تا جایی که ممکن بوده سعی کرده با برگزاری نشست های مختلف به شبهات پاسخ دهد اما از آن جایی که در شهرستان‌ها کمبودهایی وجود دارد رخنه دشمن در دانشگاه‌های موجود در نقاط شهرستانی بیشتر بوده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید برنامه‌ریزی منظمی را در خصوص فعالیت‌های تبلیغی در مدارس و دانشگاه‌ها انجام دهد، تصریح کرد: از آن جایی که تعداد قشر روحانی در سطح استان کم است لازم است تا استادان دانشگاه‌ها و معلمان مدرسه‌ها در زمینه ترویج معارف دینی سازمان تبلیغات اسلامی را یاری دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هویت دینی و هویت فرهنگی جامعه ما به هم گره خورده است بنابراین هرگونه تغییر بر فردی در دیگری اثر گذاشته و موجب از خود بیگانگی نسل جوان با هویت اعتقادی و بومی آن‌ها می شود.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی یادآور شد: دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سطح دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی حضور فعالی دارند و با فعالیت‌های خود سعی کردند تا جایی که در حد توان آن‌ها است به سؤالات و شبهات دانشجویان پاسخ گفته یا آن‌ها را به استادان خبره در این زمینه معرفی کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات