۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۴۳۰
جانشین ستاد باسازی عتبات در کربلای معلی:

طرح توسعه حرم حسینی در مساحت52 هکتار انجام می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین ستاد باسازی عتبات عالیات در کربلای معلی از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) با محدوده 52 هکتار به نام پروژه صحن عقیله‌ زینب(سلام‌الله علیها) خبر داد و اظهار داشت: فاز یک این پروژه در موقعیت جنوب و غرب حرم – تل‌ زینبیه‌ در حال اجرا است.
 پروژه صحن عقيله‌ زينب کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، قاسم سراجان، جانشین ستاد باسازی عتبات عالیات در کربلای معلی در نشست با نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در عراق و کربلای معلی؛ گزارشی از اقدامات و فعالیت ها و طرح هایی که در حال انجام است ارائه کرد و اظهار داشت: این طرح در چهار فاز پیش بینی شده که فاز یک آن در حال اجراست.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی افزود: تمامی هزینه های که برای باسازی عتبات عالیات صورت می گیرد از نذورات و کمک های مردمی تامین شده و این ستاد با دارا بودن 400 ستاد در شهرستانها و 31 ستاد در استانها آماده جذب نذورات و کمک های مردمی در تمام کشور است.

 

وی گفت: تولیت حرم مطهر حضرت امام حسین(علیه السلام) به عنوان کارفرما و پیمانکار پروژه های در حال انجام توسعه حرم، ستاد باسازی عتبات عالیات می باشد.

 

وی با اشاره به تملک زمین ها و املاک اطراف حرم، توسط عتبه حسینی افزود: زمین ها و املاکی که در محدوه طرح توسعه قرار دارند پس از خریداری و تملک، برای اجرای پروژه ها در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می گیرد.

 

قاسم سراجان محدوده اجرای پروژه فاز یک طرح توسعه حرم را 2/5 هکتار و مساحت زیر بنا را 165هزار متر مربع اعلام کرد و در مورد برآورد هزینه و زمان ساخت این پروژه گفت: مبلغ برآورد شده برای انجام این پروژه چهارصد و پنجاه میلیون دلار می باشد و امیدواریم در مدت 6 سال به اتمام برسد.

 

جانشین ستاد باسازی عتبات عالیات در کربلای معلی اظهار داشت: در فاز یک طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(علیه السلام)ساخت و احداث صحن امام حسین(علیه السلام)، کتابخانه، مقام حضرت زینب(سلام‌الله علیها)، درالحرب، موزه، صحن حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، دارالتولیت و مضیف پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این نشست کار ستاد باسازی را ستود و افزود: برای اهل بیت(علیه السلام) کار کردن موجب اجر و پاداش در دنیا و آخرت می گردد و بعثه مقام معظم رهبری در عراق آماده هر نوع همکاری با ستاد باسازی عتبات عالیات می باشد./1330/د102/ی

ارسال نظرات