۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۴۷۰۸
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تجلی مضامین قرآن و تبلور هویت دینی در اشعار استاد شهریار

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تجلی مضامین قرآن و تبلور هویت دینی در اشعار استاد شهریار، گفت: کنگره بین المللی استاد شهریار با شرکت اندیشمندان و شهریار پژوهان داخلی و خارجی، 25 و 26 شهریور ماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.
استاد شهريار

حسن میلانی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: کنگره بین المللی استاد شهریار با شرکت اندیشمندان و شهریارپژوهان داخلی و خارجی، طی روزهای 25 و 26 شهریور ماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که کنگره با حضور بیش از 50 نفر از پژوهشگران و شعرای کشورهای لبنان، عراق، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و هندوستان همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با همراهی ادارات و نهادهای فرهنگی و علمی استان متولی برگزاری این کنگره است.


میلانی هدف از برگزاری کنگره بین المللی شهریار را بزرگداشت شخصیت دینی و انقلابی استاد شهریار، تأثیر شعر و ادبیات در شکل‌گیری شخصیت دینی استاد شهریار، اهمیت فرهنگ بومی دینی و المان های به کار رفته در جهت صیانت از آن‌ها، الگوسازی مفاخر ارزشمند جهت هدایت و همچنین حفظ حریم معنوی ادبیات عنوان کرد.


وی تولید پژوهش‌های ارزشمند و فاخر در مورد اشعار و زندگی استاد شهریار، ایجاد همدلی، همفکری میان هنرمندان، شاعران و پژوهشگران را از دیگر اهداف کنگره برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت(ع) در اشعار استاد شهریار از جمله محورهای کنگره است.


میلانی ادامه داد: ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر شهریار، تبلور هویت دینی در منظومه حیدر بابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار، آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار از دیگر محورهای این کنگره دو روزه خواهد بود.


رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی تجلی بصیرت دینی و انقلابی شهریار در اشعار استاد، ایران، هویت و وحدت ملی در اشعار استاد شهریار را از دیگر محورهای اصلی همایش بزرگداشت استاد شهریار عنوان کرد و گفت: در بخش بین الملل تأثیرگذاری استاد شهریار در جهان اسلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


به گفته وی تاکنون ده‌ها اثر فاخر از سوی شعرا، ادبا و اندیشمندان جهان اسلام به دبیرخانه همایش ارسال شده است که تعدادی از مقالات به صورت سخنرانی در روزهای برگزاری همایش ارایه خواهد شد./935/ت302/ح

ارسال نظرات