۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۸۴۷۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت صحیح فرزندان مانع انحراف جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تربیت صحیح فرزندان مانع انحراف جامعه می شود، گفت: اگر خانواده ها و مدیران جامعه توجه لازم نداشته باشند با فضایی همراه با گناه و فحشا مواجه می شویم که ارتباطات کذایی برخلاف آموزه های قرآنی شکل می گیرد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که تقوامحوری زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، گفت: انسان باید تلاش کند تا مسیر زندگی او براساس تعالیم والای دینی ترسیم شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که بهره گیری از ظرفیت های کانون خانواده زندگی انسان را تعالی و تکامل می دهد، بیان داشت: خانواده های ما باید تلاش کنند تا تقوا، پرهیزگاری و بندگی خداوند متعال را در خانه خود نهادینه کنند.


وی با بیان این که انسان باید تلاش کند تا زندگی خود را در محضر ذات ربوبیت قرار دهد، افزود: خانواده های ما باید همت کنند تا تربیت فرزندان براساس آموزه های قرآن کریم باشد که تحقق این امر ارزنده راهگشای سعادت خانواده ها می شود.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مکتب ما قرآنی و امام زمانی است که بدحجابی و روابط نامشروع در آن معنایی ندارد و باید تلاش کنیم تا فرهنگ عفاف و حجاب به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است نهادینه شود.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که قرآن کریم دریای بیکرانی از معارف و تعالیم ارزشمند است که می تواند نقش ارزشمندی در تحقق سبک زندگی اسلامی داشته باشد، گفت: انسان می تواند با بهره گیری از معارف قرآن کریم زندگی خود را در محور تقرب الی الله و معنویت افزایی قرار دهد.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که عبودیت و بندگی خداوند متعال فرصتی برای فلاح و رستگاری انسان است، تصریح کرد: خانواده ها می توانند نقش ارزشمندی برای شکوفا کردن استعدادهای ذاتی فرزندان خود در مسیر تبلور ذات ربوبیت داشته باشند.


وی ادامه داد: خانواده های ما تلاش کنند تا تربیت فرزندان براساس معارف قرآنی باشد که پدران و مادران نقش ارزشمندی برای نجات و عاقبت به خیری فرزندان دارند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که تربیت صحیح فرزندان مانع انحراف جامعه می شود، گفت: اگر خانواده ها و مدیران جامعه توجه لازم نداشته باشند با فضایی همراه با گناه و فحشا مواجه می شویم که ارتباطات کذایی برخلاف آموزه های قرآنی شکل می گیرد.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خانواده ها نقش بسزایی در زیرسازی بنای شخصیتی فرزندان دارند، افزود: قرآن محوری اثری والا در تبلور ابعاد شخصیتی انسان دارد و فردی که به درجه کمال می رسد خانه و خانواده اثر مهمی در هدایت او به سمت مکتب قرآن و ولایت دارند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: فراگیری آیات نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت معصومان(ع) نقش ارزشمندی در راستای تعالی انسانی دارد و بهره گیری از آن می تواند استعدادهای ذاتی فرزندان را در مسیر والایی قرار دهد.


وی با بیان این که استفاده از تعلیمات قرآنی و سیره معصومان(ع) می تواند انسان را به رشد و تکامل برساند که باید از استعدادهایی که ذات ربوبیت در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم، گفت: شخصیت فرزندان در خانه و خانواده شکل می گیرد و پدر و مادر می توانند افرادی تربیت کنند که در آینده اثربخش و ثمرآفرین برای جامعه باشند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بصیرت بخشی و آگاهی افزایی نقش ارزشمندی در تعالی انسان ها دارد، افزود: اگر هوشیاری و بیداری در جامعه قرار گیرد می تواند نجات بخش فرد و جامعه بوده و برکات و ثمرات گرانقدری داشته باشد./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات