۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۸۵۲۴۰
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

سیره عملی فقها الگوی تعالی جامعه/ مرحوم جباری همواره پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم جباری همواره پاینبد به اصول و ارزش‌های انقلاب بود، گفت: زندگی حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) برای اعتبار بخشی به اسلام و روحانیت بود که باید الگو و نمونه کامل برای ما باشد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری عصر پنج شنبه در نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) در مسجد جامع بهشهر با بیان این که همه زندگی مرحوم جباری برای اعتبار بخشی به اسلام و روحانیت بود که باید الگو و نمونه کامل برای ما باشد، اظهار داشت: خدمت به اسلام و دین و نظام از دغدغه های همیشگی این بزرگوار بود.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) از جمله شخصیت های برجسته ای بود که در دل می نشست و و دارای دید وسیعی بود که مسائل را به درستی رصد می کرد و برنامه ریزی مناسب برای همه مسائل داشت.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) احترام فراوانی برای روحانیت و علما و ارج و منزلت اسلام قائل بودند، یادآور شد: قول و عمل ایشان در همه شرایط مثل هم بود و فرقی بین عمل و قولشان در مدت همراهی با ایشان مشاهده نکردم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی گفت: گاهی مسائل و مشکلاتی پیش می آمد و یا جفایی در حق افرادی می شد و ایشان با دوراندیشی در مسائل وارد شده و آنان را رصد می کرد و تذکر لازم را ارائه می داد تا به اسلام، نظام و روحانیت خدشه وارد نشود.

وی ادامه داد: من همکار کوچک مرحوم جباری(ره) بودم و ایشان سید، بزرگوار و دانای ما بود و بنده اعتقاد و علاقه فراوانی به این بزرگوار داشتم و از نصایح، نظرات و ایده های بلند ایشان در بسیاری از موارد بهره مند شده ام و به عنوان چراغ راهی در زندگی از آن استفاده می کنم.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که مرحوم جباری از جمله ولایتمداران راستینی بود که مردم را به اسلام دعوت می کرد، افزود: هیچ گاه در راه تبلیغ دین اسلام، سستی و رخوت در ایشان مشاهده نکردیم و همواره پایبند به ارزش های اسلام و اصول دین و انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه با تاکید بر الگوبرداری از زندگی سراسر معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین جباری (ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری، گفت: الگوبرداری از این عالم عامل، ما را در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، ولایتمداری و تو.جه به دین و اسلام استوارتر خواهد کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که این عالم وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام و انقلاب کرد و افزود: ولایت مداری، زهد و مردمی بودن از جمله ویژگی های بارز حجت الاسلام والمسلمین جباری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین جباری همواره بر تبعیت از ولایت فقیه تأکید داشت، اضافه کرد: این روحانی وارسته همواره در سخنرانی های خود بر مسأله ولایت فقیه به طور ویژه تأکید می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: علما و روحانیت با عملشان به زندگی ما برکت دادند و حجت الاسلام والمسلمین جباری نیز با عمل صالح الگوی مردم بود و فقدان این عزیز بزرگوار ثلمه ای بسیار بزرگ برای جامعه و مسلمانان بوده است.

وی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین جباری مدافع امام و رهبری و شهدا بودند، خاطر نشان کرد: در دوران قبل و بعد از انقلاب لحظه ای از مواضع انقلابی و ولایی خود خارج نشدند و با خطبه های آتشین خود مدافع انقلاب و رهبری بودند.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری (ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی این شهرستان به خاک سپرده شد./1317/202/ب1

ارسال نظرات